• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • karfor

RD 1 är dagen efter insättning. Jag är ganska lugn faktiskt. Börjar nog inte oroa mig förrens på måndag. Brukar vara då jag börjar blöda. Ja det är väl lite tidigt att testa än. Men det är vansinnigt svårt att vänta. Och varje stick eller annat som gör lite ont så blir man så nervös. Shopping låter som ett bra botemedel.

• Snölängtan

Fortsatt Lycka till med ruvandet! Plötsligt lyckas allt. Ge inte upp!!! Kram. Kan meddela att vår lille kille föddes idag på fm. 3155g och 47cm lång. Alla mår bra. Helt "osannolikt"!

• Thunderkatten
    Snölängtan skrev 2013-01-23 15:30:07 följande:
    Fortsatt Lycka till med ruvandet! Plötsligt lyckas allt. Ge inte upp!!! Kram. Kan meddela att vår lille kille föddes idag på fm. 3155g och 47cm lång. Alla mår bra. Helt "osannolikt"!

Grattis!!
  • karfor

Är det någon som vet hur det fungerar när man tar extra hcg. Kan det då fördröja ett missfall som är på gång? Eller sker det ändå?
    Jag känner mig nästan lite som när jag tar sprutorna lite öm och svullen. Trycker på blåsan. Dock ingen mensvärk. RD 7

• Ah77

Grattis till alla plussare och bebisar!!

Vi gjorde vårt äggplock igår för att försöka få ett syskon. 35! ägg plockades ut. Varav 20 är befruktade. Nu undrar jag för att de valde att odla till blastocyst vilket vi inte varit med om förut. Jag har läst lite om det men är det någon här som har erfarenhet om det? Vi fick först tid på lördag vilket var 2 dgr efter ÅP. Men de ringde nu för att säga att de odlar längre och vi ska komma dit på tisdag.   

• Vincents mamma

Nu börjar det närma sig start för oss igen, på onsdag ska vi på möte med läkaren och lägga om medicinerna lite och sen kör vi igång på februari mensen! Vi kommer att köpa ett 3 pack och det är sista chansen så det är bara att hoppas att något av dom funkar!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012