• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Odessa

Csillag: stort grattis till den lilla tjejen! Vi fick en liten Max, han kom till världen den 21 januari.

Lycka till alla här inne, den här tråden har varit ett otroligt stöd under resans gång!

• familjenekberg

Csillag

Grattis så underbart att allt gick så bra mot alla odds. Ett riktigt lite mirakel.

Läser också i denna tråd jätte mycket skriver inte så ofta. Vårat mirakel blir 4veckor idag svårt att förstå att hon är här att det lyckades helt underbart.

Vill önska alla i tråden lycka till och att ni som håller på just nu får plus på stickan och att det kommer många söta bebisar här framöver. Har haft mycket stöd i från denna grupp och hoppas jag kan hjälpt om någon behöver råd. Kram till er alla.

• Jottatotta

Grattis Csillag och Odessa till era underverk. 
    Nu håller jag tummarna för att alla här inne får sina plus snart och att det blir en massa mysiga bebisar 2013 också. Kramar till er alla. 

• LnH

fick reda på att vi nu har en blastocyst i frysen och ett två dagars...det känns rätt bra. Får väl se om jag får ett plus eller en blödning i helgen, har ju alltid börjat att blöda på dag 9-10 när det inte har funkat så ser inte alls framemot helgen. Har testat varje dag och det är negativt...kanske lite tidigt men ändå. RD8 idag med två, tvådagars embryon. Men fungerar det inte, så har jag en blastocyst i alla fall :) det känns bra bara den tanken :) vår 2 dagars har alltid förlorat hälften av cellerna, men det känns som om ett halvbra ägg klarar sig till dag 6 och blir en blastocyst så borde det ju vara ännu bättre! och tappar en sån lite celler (typ 2 stycken så döms inte den ut på samma sätt).

Trevlig helg till alla, själva ska jag hålla mig borta hela helgen ifall jag kan...ska försöka hålla mig sysselsat med saker som gör att jag inte tänker på att jag förmodligne kommer att börja att blöda

• Vincents mamma

Jag hejar på dig i helgen LnH hoppas verkligen att det inte kommer nått blod, här däremot får det gärna komma blod nu så jag kan börja med sprutorna nån gång :)

• LnH
    Vincents mamma skrev 2013-02-08 17:38:42 följande:
    Jag hejar på dig i helgen LnH hoppas verkligen att det inte kommer nått blod, här däremot får det gärna komma blod nu så jag kan börja med sprutorna nån gång :)
    Tack!!! Jag har dock gett upp, min man säger du måste vara lite positv och jag tycker att jag är det som är glad för att vi har en 6 dagars blasotcyst i frysen då jag tror att det kan vara bättre för min del :)

Haha du kan få min "mens istället :)
  • Attack
    Csillag skrev 2013-02-07 01:57:25 följande:
    Hej flickor. En liten groda har ni blivit en flicka som vi trodde. Började me värkar me bara 2 min mellan rum direkt vid 22.55 o började blöda så blev sjukhus i raket fart. Inne 23,55 i Borås o kl 00.13 tittade våran Lilla flicka ut.så de tog ca 1 h o 20 min tills allt va från start till slut så snabbt gick de.

Grattis av hela mitt hjärta!!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012