• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • karfor

Ah77 Jag trodde att de alltid odlade till blastocyster när det var fler än fem ägg befruktade. Anledningen är ju för att skilja ut det bästa embryot.

Vincents mamma. Skönt att det är på g!!!

Skånetjejen! Hur går det? känner du något?

Min mensvärk har satt igång lite och det tyder ju på missfall. Så har det varit de andra gångerna. Känns verkligen hopplöst. Visserligen så är det inte kört förrens det är kört men jag har ju varit med om det förr. Fattar inte vad som är fel bara. Jag har dessutom en supersvullen mage som är öm mitt på. Får ta panodil så slipper jag känna något och kan fortsätta hoppas.

• Snölängtan

Stort tack för gratulationerna. Är nu hemma och storebror kan än så länge inte låta bli att pyssla om den lille. Får väl se hur länge det är intressant Fortsatt lycka till till er alla. Förhoppningsvis är det snart många fler som får njuta av en bebis! Kram!

• Ah77
    karfor skrev 2013-01-26 09:31:52 följande:
    Ah77 Jag trodde att de alltid odlade till blastocyster när det var fler än fem ägg befruktade. Anledningen är ju för att skilja ut det bästa embryot. Vincents mamma. Skönt att det är på g!!! Skånetjejen! Hur går det? känner du något? Min mensvärk har satt igång lite och det tyder ju på missfall. Så har det varit de andra gångerna. Känns verkligen hopplöst. Visserligen så är det inte kört förrens det är kört men jag har ju varit med om det förr. Fattar inte vad som är fel bara. Jag har dessutom en supersvullen mage som är öm mitt på. Får ta panodil så slipper jag känna något och kan fortsätta hoppas.

Okej, ja så är det nog. Tack! Håller tummarna för att det går bra för dig!!
  • Sindyrella1983

Var igår på apoteket och skulle se om jag kunde hämta ut mina recept... Skulle ha 6 recept totalt, Folacin (som är folsyra), injenktionspenna, Ovitrelle, Puregon, Cronin och Orgalutran. Fick hämtat Folacin, det anda hade dom inte hemma så allt ska beställas hem. Men när jag står där och pratar med kvinnan på apoteket så säger hon att ja men då beställer jag hem dessa 4 recept.....4???? Nänä, så JAG som aldrig har genomgått detta, som inte är utbildad att ha koll på mediciner alls fick förklara att injektionspennan för Puregonet inte är det samma receptet som vätskan för Puregonet. Nu är jag riktigt nojjig att jag får fel grejor. Men jag har sparat kopior på mina recept och jag kommer kolla allt i minsta detalj när jag väl ska hämta ut det sen. Men herregud, dom måste ju kunna sånt här. Även om det inte händer varje dag, så det får i alla fall inte vara anledningen till att jag inte skulle bli gravid.... Till råga på allt skrattar hon bara lite lätt när jag går runt disken för att titta på hennes skärm och förklara.... SUCK!!! Men men, hon fick i alla fall beställt allt till slut och skulle ringa mig när det kommit hem. 

• skånetjejen

Hej hej Grattis snölägktan:) Tyvärr ser det ej ljust ut hos mig testande med urin prov i går och i fredags Det var negativt:( känner mensvärk, ska lämna blodprov idag ska ringa in till kliniken imorgon em men är inställd på ett neg besked! Så om det är så så får vi söka privat! Så får börja kolla upp våra alternativ! Hatar det ! är mer en redo för ett + ! efter 4 Ivf beh och 3 ruvarfösök! 2 x ! Vill vara i nästa steg av mitt liv! känns som man står och stampar på samma ställe hela tiden ! Meddelar i morgon hur det gått ! Lycka till karfor kram allesammans

• karfor

Så tråkigt att höra skånetjejen. Jag förstår hur du menar. Ju fler försök man gör desto mer känns det som att man ska ha ett barn.
    Jag har oxå mensvärk är inne på tredje dagen och tror väl att den dyker upp så småningom. Styrkekramar.

• skånetjejen

Vad tråkigt krafor hoppas att mensen ej kommer och att du har fel Just nu så har min mensvärk ökat jätte mkt :( kram

• karfor

Hur har det gått skånetjejen?
    Min mens har fortfarande inte kommit så kag håller tummarna. Däremot är jag överstimulerad och ska tappas på vätska i buken imorgon. Ryser.

• skånetjejen

Hej karfor det e sådär ! mensen kom i går kväll rejält ! ringde till kliniken i dag hcg var 5 och det fick ändå räknas som neg men de ville att jag ska ta om urin grav test om 14 dagar ! Ska få ett avslutande samtal från kliniken eftersom våra grattis försök nu är förbrukande! När jag lagt på luren o börja tänka så kom jag på att jag glömde berätta för ssk att jag haft 2 x och nu börjar jag fundera på om det kan vara ett x igen pågång behöver ej vara det men, ska ringa till kliniken p torsdag fm o fråga om jag kan göra ettblodprov istället för urinprov! Då det tidigare ej visat positivt vid x förän jag fått buksmärtor precis innan jag blivit op ! Håller alla tummar att din mens uteblir och du får ett + :) var det den 2 det var test? Tråkigt med överstimmilering, oroa dig inte för i morgon det kommer gå bra kram

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012