• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • karfor

Jag ska oxå dit imorgon. Jag är bara glad att jag inte hört ifrån dem idag, det betyder i varje fall att något är befruktat. Vet inte hur många dock.

• karfor

Men visst blir man besviken och det känns som att det inte kommer gå vägen när man får så få ägg Skånetjejen. Men heja oss det SKA gå vägen.

• skånetjejen
    karfor skrev 2013-01-16 19:35:38 följande:
    Men visst blir man besviken och det känns som att det inte kommer gå vägen när man får så få ägg Skånetjejen. Men heja oss det SKA gå vägen.

För min del så är jag ändå jätte nöjd med två befruktade ägg brukar ej ha många föra gången fick jag 7 ägg men 0 befruktade så är jätte nöjd att 2 av 3 blev befruktade men det behövs bara ett för att lyckas och denna gången SKA det lyckas för oss båda hoppas jag lycka till i morgon vi hörs kram
  • Snölängtan
    Familjenekberg: Stort GRATTIS! Vad skönt det måste vara att äntligen få träffa bebisen!! Många lyckönskningar!

karfor & skånetjejen: Lycka till med ET imorgon!!! 

Csillag: Fortsatt lycka till! Fantastiskt att grodan fortfarande "gottar sig i magen". Kram!

Här har vi varit på inskrivningssamtal idag och om inget annat händer så bli det planerat snitt i mitten av nästa vecka! Börjar bli nervös nu...förra gången blev det urakut och jag blev sövd men nu hoppas vi på att få kunna vara mera "med" vid födseln. Glad      
  • skånetjejen

Tack snölänktan Nu äntligen e jag ruvare :) med 1guld ägg, tyvärr så blev det inget till frysen det ena hade ej delat sig:( men hoppas på mitt guld ägg ! vill försöka vara så positiv som det går dessa två veckorna och tänka på annat har någon något förslag hur man distraherar sig själv? Hur gick det för dig karfor ?

• karfor

Jag är oxå ruvare på ett fint ägg . De andra två skulle odlas vidare för att se om de kan frysas.
    Tack snölängtan!
    Skånetjejen. De här två veckorna har jag ingen aning om hur man peppar sig för. Den första är ok men andra. Usch. Visserligen har jag haft mensvärk båda gångerna vilket har gjort att det blir ännu mer psykiskt påfrestande. Men man får tro att det har gått vägen tills motsatsen är bevisad. Annars blir det för jobbigt.

• Snölängtan

Grattis ruvare!!! Lycka til nu. Vad man kan göra under den "förskräckliga väntan"... Orkar man är det nog bra att boka in så månha roliga aktiviteter/möten som möjligt. Sedan är det nog bra att försöka vara positiv till dess att "motsatsen är klart bevisad"... Men det var ursvårt tyckte jag. Alla små "känningar" går ju att tolka både positivt och negativt! Dessutom kan man vara gravid utan att känna något alls så man är verkligen ute i ett slags vakum...typ.

• skånetjejen

Härligt karfor) håller tummarna :) e det oxå tredje gången som du e ruvade? Som mig? Jag ska försöka att vara i gång under den närmsta tiden har test datum 28/1 men får resultatet 29/1 när har du test datum ?

• karfor

Skånetjejen. Förtär mitt femte IVF och fjärde gången som ruvare. De två senaste ggr har jag blivit gravid men fått tidigt missfall. De tror att det beror på att hcg hormonet är för lågt. Så nu tar jag extra sprutor. Därför blir inte mitt testdatum förrän 2/2!!!! Så långt kvar . Hålla igång låter som en bra idé. Vet inte vad jag ska göra bara. Just nu är det soffläge som gäller eftersom jag fortfarande har ont efter ÄP.

• skånetjejen

Hej hej är nu på ruvardag 7 tror jag eller 6 !!!!' börjar man räkna från et eller dagen efter et ? Osäker! Men tyvärr har jag blivit frestad och testat i dag neg fast att jag vet att det är för tidigt!!! Men gjorde det ändå!!!! Hatar detta väntan !!!! Känner inga symtom !!!!! Uchhhhh fy har svårt att sluta tänka på allt detta oxå !!! jobbigt!!!! Men ska ut i em och shoppa lite och försöka tänka på nått annat!! Hur e det med dig kardor?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012