• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH

här kom mensen i helgen, EXTREMT mera än vanligt, behöver ha både tampong och binda och byter varannan timme...plus jag är sjuk. Inte kul helg!

• karfor

Så tråkigt LnH. Det är en stor sorg varje gång.

Skönt att vara på g Vincents mamma.

Här är det jämna plågor. Jag är bättre efter överstimuleringen men har fått en förkylning. Vilket gör att jag känner mig svag. Har inga typiska graviditetssymptom. Är bara jätteorolig hela tiden.

• Vincents mamma

LnH, usch va tråkigt att läsa! Jag som levde på att om det skulle gå bra för dig skulle det göra det för mig. Va svårt det är allt detta! Man tar på nått konstigt sätt förgivet att det ska funka när man får 2 tillbaka, nu dog mitt hopp lite åxå :( många kramar till dig vännen!

• LnH
    Vincents mamma skrev 2013-02-11 12:40:47 följande:
    LnH, usch va tråkigt att läsa! Jag som levde på att om det skulle gå bra för dig skulle det göra det för mig. Va svårt det är allt detta! Man tar på nått konstigt sätt förgivet att det ska funka när man får 2 tillbaka, nu dog mitt hopp lite åxå :( många kramar till dig vännen!
    asch, det finns många som har lyckats också! tänk inte så!

jag har läst på och många anser att en blastocyst är bättre att sätta tillbaka då de är i det stadiet de är i när de normalt kommer in i livmodern så därav så är det bättre. Så nästa gång så blir det med en blastocyst, har en i frysen. Det vill säga om den överlever...sen får vi se vad som händer. Har i alla fall ett färskförsök kvar innan vi ger upp.

Jag håller tummarna för dig!

för mig kan det vara mitt myom som gör att de inte kan fästa, vem vet.
  • Vincents mamma

Känns bara så orättvist allt detta ibland! Och man blir ju mer och mer avtrubbad ju fler misslyckade försök man gör. Detta blir vårta 6:e syskonförsök och nu är det första gången vi får tillbaka 2 vilket gör att man på nått sätt ändå får tillbaka lite hopp, sen är detta vårta sista 3 pack, efter detta blir det inget mer och det gör att det känns tungt åxå, att detta är verkligen sista chansen.

• hoppfull idag

Jag var väldigt aktiv i förra tråden och när denna tråd var ny.. idag är vårt mirakel 5 veckor! Trodde aldrig jAg skulle få skriva det..att det hände bara alla andra.

Denna tråden hjälpte mig otroligt mycket när jag gick igenom det tuffaste jag varit med om i livet, att inte bli gravid...men tillslut blev jag det och jag önskar alla härinne detsamma av hela mitt hjärta!!

Stort grattis till Csillag och ni andra som blivit mammor!

• Csillag

Hej flickor !! Även om ja inte har skrivit så mkt nu under vintern så vill ja ni ska veta att ja fortfarande e kvar i tråden o kikar in nästan varje dag en snabbisar iaf. Som ni vet så ligger vi i hög säsong på jobbet så jag bor ju mer eller mindre på jobbet mellan nov-april o ingen skillnad har de varit denna vintern trots ja varit gravid o nu fått lilla Savannah.jobbade in till de sista verkligen då ja jobbade ett 11,5 timmars pass samma dag som de va dags att få barn.va ledig 4 dar o sen va ledigheten slut så som ni förstår så e de mkt nu på jobbet meeeeen jag är kvar o följer er dagligen o håller varenda finger o tår att de ska ta sej för er. Jag väntar med spänning efter att läsa om ett plus efter ett pluss från er! Massa pepp o styrke kramar från mej.

• Vincents mamma

hej! Jag håller tråden vid liv :)

morgon är det daxs för VUL och hoppas på många fina äggblåsor och at förhoppningsvis få en tid för äggplock i slutet av veckan :)

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012