• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2013-02-17 20:58:48 följande:
    hej! Jag håller tråden vid liv :) morgon är det daxs för VUL och hoppas på många fina äggblåsor och at förhoppningsvis få en tid för äggplock i slutet av veckan :)   

De e bra gumman för jag hejar på dej för fulla muggar!! Ska hålla varenda finger o tår o hårstrå för att de ska visa många men ändå lagom många blåsor. De sägs ju att ca 5-15 blåsor e bäst att ha,få brukar dom mogna på bra o visa bättre resultat enligt statistiken. Blir de två ägg tillbaka nu isf då??? Jag e redan sugen på en liten till i magen o Savannah e bara 10 dagar gammal 😊 MEN jag vet va läkarna sagt,så får skaka av mej o glömma dom tankarna. Jag hoppas verkligen du lyckas bli gravid, samma med LnH,Attack o alla andra. Jag tror serriöst ja skulle få tårar i ögonen om ja läste ku lyckats. Nu måste jag sussa kudden lite.Upp o jobba imon igen. Massa massa kramar
  • Vincents mamma

Japp från och med nu blir det 2 tillbaka om det finns så det blir ju spännande! Är dock ganska osäker om det spelar någon roll. Vi håller på och förbereder oss på att det troligen bara blir ett barn, vårat alldeles egna mirakel! För det är han verkligen. Detta blir nu 6:e! Syskonförsöket för oss så hoppet är litet även om det finns där!

• skånetjejen

Grattis till din dotter Csillig så glad att allt gick bra :) har inte varit här på ett tag så här kommer ett stort grattis bättre sent än aldrig Kram

• LnH
    Vincents mamma skrev 2013-02-18 08:29:36 följande:
    Massor av äggblåsor! Uttag fredag och återföring måndag :)
    vad skönt!
    Jag ser fram emot att denna gång få tillbaka en blastocyst, om den överlever upptinigen vill säga. Vår embryon har aldrig klarat upptiningen bra, antingen dött eller förlorat hälften av cellerna...
    Annars blir det en till omgång med sprutor och då ska vi försöka att få dem att odla alla till blastocyster och förhoppningsvis så klarar sig två dit och då får vi förhoppningsvis 2 blastocyster...
  • Vincents mamma

På väg hem efter äggplocket nu. 22 ägg fick vi ut idag! Så nu längtar vi tills på måndag då vi får tillbaka 2 st små rackare :)

• Snölängtan
    Vincents mamma skrev 2013-02-22 10:44:26 följande:
    På väg hem efter äggplocket nu. 22 ägg fick vi ut idag! Så nu längtar vi tills på måndag då vi får tillbaka 2 st små rackare :)

Wow, vilken skörd! Grattis!!! Må de nu ha en riktigt go' helg i värmeskåpet! Lycka till på måndag!!!
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2013-02-22 10:44:26 följande:

De. Ju kanon bra gumman!!!håller alla tummar tår hårstrå o allt man kan snurra till kors på måndag för dej!!!
  • Csillag
    skånetjejen skrev 2013-02-19 07:36:46 följande:
    Grattis till din dotter Csillig så glad att allt gick bra :) har inte varit här på ett tag så här kommer ett stort grattis bättre sent än aldrig Kram

Tack gumman.hur går de me dej????
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012