• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2013-03-09 09:34:51 följande:
    Tack för alla grattis, dock verkar dom bli kort variga då jag blöder. Det kom inatt och har fortsatt under morgonen, inte mycket men det är helt klart blod.

Vincents mamma skrev 2013-03-09 09:34:51 följande:
    Tack för alla grattis, dock verkar dom bli kort variga då jag blöder. Det kom inatt och har fortsatt under morgonen, inte mycket men det är helt klart blod.

Men neeeeeeej gumman.håller tummarna.men va de inte så att du fick tillbaka två ägg?vid tvillingar e de mer vanligt att man får blödningar första tiden.kanske e de två.... Sen så är de jätte många som blöder i början,de gjorde ju jag ...o se nu har ja Savannah.
  • Vincents mamma

Är precis på väg hem från ett vul för blödningen jag hade och allt såg bra ut, är fortfarande gravid och kan andas ut lite till, dock alldeles för tidigt för att se nån bebis eller 2 men inget missfall och jag ska leva som om jag är gravid :)

• familjenekberg
    Vincents mamma skrev 2013-03-11 14:47:55 följande:
    Är precis på väg hem från ett vul för blödningen jag hade och allt såg bra ut, är fortfarande gravid och kan andas ut lite till, dock alldeles för tidigt för att se nån bebis eller 2 men inget missfall och jag ska leva som om jag är gravid :)

Å vad härligt fortsätter att hålla mina tummar för er.
  • Csillag

Åh nu blev ja glad Vincents mamma!!!sa ju att du inte skulle ge upp!! Fortsätter hålla tummar o tår för er.du ska se de här går vägen !!!kraaaaam

• Jottatotta

Grattis i massor Vincents mamma! Äntligen. Jag kan ju bara tala för mig sjä'lv angående blödningar. Fick också två tillbaka och blödde första gången en vecka efter instääning. Sen igen en vecka efter pluset och så höllt det på fram till vecka 16. Många besök på sjukhuset blev det och hela tiden så sa dom bara att - Vi får hålla tummarna. Vågade inte tala om för någon att jag var gravid, var bara de som var absolut närmast som fick veta. När jag sen började blöda igen vecka 18 så kom jag till speciallist enheten och där sa dom till mig att blödningarna i början var väldigt vanligt när man fick två tillbaka och bara den ena hade fastnat. Så för mig så var det bara "normalt". Skulle jag mot förmodan igen bli gravid och börja blöda så känns det mer som en regel för min del än ett undantag. Jag håller alla mina tummar för att du ska slippa den psykiska stress detta innebär men de jag egentligen vill säga är att ge inte upp hoppet om det kommer blod. Jag och framförallt min dotter, är ett levande bevis för att blödningar inte innebär att det har gått åt he-vete. Massa kramar med lyckönskningar om en besvärsfri graviditet!

• Csillag

Jag säger som jottatotta. Vi sitter båda här med levande bevis på att blödningar behöver inte betyda katastrof. Jag har haft 3 graviditeten me blödningar hela tiden o Bara komplikationer o i slutändan så har dom kommit ut friska o krya. Tyvärr har ja oxå haft den mörka sidan me 6 MF/MA men man måste försöka hålla tummarna att de ska gå vägen o inte ge upp. Jag förstår du e orolig,för de vore en lögn om ja sa att ja inte va de för ja levde i rädsla oro o stress över de hela tiden,mn försök njuta lite..vet de e svårt mn försök. Du ska se att de kommer gå vägen. Du vet min historia o bakgrund o vi har följts åt i nått år nu.du ska se att om va 8 månader så sitter du där med ett litet pyre o bara njuter o inte kan fatta att de e sant. Ge inte upp,de gör inte vi om att de ska gå vägen för dej. Massa styrke kramar från mej.

• Csillag

Ja de skulle ju varit med en bild här på Savannah men de gick ju inte som ja tänkt mej. J*la mobil !! Kan inte varken ladda upp bilder eller svara på mejl genom den. Så Attack: ja hoppas du vet ja tänker på dej o ja svarar så fort ja kan !!min dator hemma har havirerat så ja har bara mobilen just nu. Tänker på dej massor o skickar en miljon styrke kramar !!!!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012