• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH

Jag var ju bara tvungen att ta två till test imorse för att se om det var något fel på dem jag tog igår :)
    tog två olika märken, det jag fick från kliniken och ett från testlagret.
    det vart positivt på båda två :) Det från kliniken ska mäta 50 och det från testlagret ska mäta 25.

nu så funderar jag på att skaffa ett digitalt test för att kolla med det och kanske mest för att ge till mannen som en bröllopspresent, som sagt detta var ju mest för att han ville  ha barn och nu så är vi gravida :)
    Men nu börjar jag nojja, tänk om detta bara är en kemisk graviditet och det sedan visar sig att jag får mens...hur stor är risken/chansen för det? Det blir ju starkare för var dag som går..
  • LnH

vincents mamma - tack! jag ska ta ett digitalt får se vad det säger, haha jag använder upp alla mina testlagrets tester och tog ett nyss igen, det är starkare än det i morse :) nu måste ju i alla fall ett digitalt visa tycker.
    Lycka till idag! Längtar tills vi är där och får se med UL!

Ringde kliniken idag och de sa att jag kunde nog tro på det, hon menade på att det för det mesta visar fel om man får negativt men hon sa ta testet på din testdag och det är så tidigt ännu. Hon lät jätte osäker men sa att det fanns ju inga andra hormoner som jag hade fått som kunde göra att det visade fel. Det gjorde mig lite osäker när hon sa det. MEN det kan ju inte visa som det gör utan att det finns hcg. Jag har fått svaga test flera gånger där man inte vet direkt om det är plus eller inte, men det här ser man ju tydligt och på två olika märken så då kan det väl inte vara fel???

• LnH

jag tror det med, men hon jag pratade med lät så osäker...

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012