• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH

vad kul att se att någon blir gravid :) och att några fått barn. Själv så ska jag börja testa för ÄL på måndag och hoppas att äl kommer så att vi får tillbaka vår blastocyst istället för de 2 dagars som vi också har.
    Fick reda på att den blastocyst vi har i frysen, den är fryst via vitrifikations tekniken, medans den som är två dagar är fryst med den gamla metoden (slow freeze). Tydligen ska vitrifikation vara bättre, jag hoppas att det är så eftersom våra embryon inte gillar att frysas.

• Make your own kind of music

Hej allihop! För en vecka sen kom äntligen vår Alicia till världen. 5 långa kämpiga år som varit en berg i dalbana med både besvikelser och glädje. Men till sist lyckades vi. Önskar er alla lycka till, tänker på er ofta. Om ett par år är man själv kanske inne ivf- svängen igen ;)
    Kram!

• Lillan15
    Make your own kind of music skrev 2013-03-19 08:06:54 följande:
    Hej allihop! För en vecka sen kom äntligen vår Alicia till världen. 5 långa kämpiga år som varit en berg i dalbana med både besvikelser och glädje. Men till sist lyckades vi. Önskar er alla lycka till, tänker på er ofta. Om ett par år är man själv kanske inne ivf- svängen igen ;)
    Kram!
    Grattis till lilltjejen!
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2013-03-11 14:47:55 följande:
    Är precis på väg hem från ett vul för blödningen jag hade och allt såg bra ut, är fortfarande gravid och kan andas ut lite till, dock alldeles för tidigt för att se nån bebis eller 2 men inget missfall och jag ska leva som om jag är gravid :)

Vincents mamma skrev 2013-03-11 14:47:55 följande:
    Är precis på väg hem från ett vul för blödningen jag hade och allt såg bra ut, är fortfarande gravid och kan andas ut lite till, dock alldeles för tidigt för att se nån bebis eller 2 men inget missfall och jag ska leva som om jag är gravid :)

Hur går de gumman ????
  • Vincents mamma

Det går bra än så länge, fortfarande gravid som det ser ut och 2 veckor kvar till vul är i vecka 6 (5+3) så det går framåt

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2013-03-19 20:10:25 följande:
    Det går bra än så länge, fortfarande gravid som det ser ut och 2 veckor kvar till vul är i vecka 6 (5+3) så det går framåt

Åh så glad jag blir att ni äntligen lyckadeS !!!' Håller tummar o tår o hoppas få se en vul bild om 2 v på en eller två små knoddisar
  • familjenekberg

Vad underbart att höra fortsätter hålla tummarna för er.
  • Vincents mamma

Tack för alla lyckönskningar! Känns som om man kan behöva dom i dessa tider, känns som dagarna på typ 3 år långa, vill bara komma till 2/4 då vi får se hur det ser ut där inne

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012