• Annielee

BF sommar 2012 - Dalarna.

Någon mer än jag som bor i Dalarna, är gravid och har BF sommar 2012?? Skulle vara kul att följas åt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 16:06
    BF-Lista

1/5 - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun, första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.
  • Annielee

Du är inte alls fånig!! Det känns bra att gå tillbaka till jobbet, vi hinner inte få svar men det viktigaste svaret var den första analysen. Att det skulle vara något på den fullständiga analysen är tydligen jätteliten risk. Nu SKA allt gå bra!! Hoppas du har en bra helg!!

• MamaSniff

Vad skönt! Då utgår vi från att allt är precis som de ska. Jag googlade på de markörer du nämnde och det verkar ju som att det är ganska vanligt att bebisar har dessa. Från det tillbaka till vagnar, om det är ok. Vi var och tittade lite igår men skulle nu vilja titta på crescent vagnen också. Får man fråga var ni var någonstans? Erbjudandet lät ju kanon!

• Annielee

Jo ganska vanligt med dessa markörer som sagt men när man har två som vår tjej hade är inte lika vanligt och risken är ökad så självklart blev vi oroliga som tusan.

Vi var faktiskt på en leksaksaffär i Mora-noret. Men tror den finns på nätet för samma pris på kopbarnvagn.se eller nåt liknande. Men vet ej om det fanns lika många färger på nätet. I butiken där vi var fanns det många färger. Vi köpte en som hette crohme. Svart med kromat chassi. Om ni får för er att åka dit så ring innan och kolla vad de har kvar så ni inte åker i onödan.

• MamaSniff

Tack för tipset! Jag skall kolla in den online nu och så kanske vi gör en utflykt till Mora-noret nästa helg. Skall definitivt ringa så att det inte är slut i fall vi åker upp.

En helt annan fråga. Jag har börjat fått sammandragningar, helt smärtfria. Det känns som hela magen blir stenhård och jag antar att det även trycker på blodkärl för jag blir yr och får svimningskänslor. Har du upplevt något i den stilen? Jag har visserligen läst att det kan vara Braxton-Hicks men det känns lite tidigt för det.

• Annielee

Nej har inte upplevt något liknande. Gör du nåt särskilt när det kommer? Alltså typ efter ansträngning?

• emelianzei

Hej! Jag hoppar gärna in i tråden om det är okej, är från Avesta och är just nu i V. 26, BF 4 juni om det räknas som ett sommarbarn? ;) Jag är dock lite yngre än er, är 20 och blir 21 i juli.

• Annielee

Alla är välkomna, bara kul desto fler vi är!!
    Mår du bra Emeli? Fått nån mage??

• MamaSniff

Åh vad roligt med en till i tråden. Att du är yngre spelar ju ingen roll, vi är ju alla gravida! Hur går det för dig, mår du bra? Känns det verkligt än?

• emelianzei

Jag mår faktiskt oförskämt fint! Hade förväntat mig mer krämpor men  har hittills varit rätt förskonad. Trötthet, lite halsbränna och lite sammandragningar är väl det som jag känner av mest för tillfället. Magen börjar bli rätt rund mot vad den var innan. :)

Det här med verkligt, jag känner ju sparkar ofta och hårt så på något sätt förstår man ju att det är något därinne, men samtidigt känns det så overkligt att det kommer en liten människa till världen om inte alls så lång tid!

Hur går och känns allting för er?

• MamaSniff

Ja, visst är det overkligt ändå på något sätt. Jag väntar fortfarande på att det skall gå upp för mig att jag skall bli mamma i juli.

Skönt att höra att du också har sammandragningar. Sammandragningarna i sig är för mig inte så farliga men när livmodern blir stenhård klämmer den åt blodkärl så att jag blir yr och nästan svimmar. Lite spännande när man jobbar som lärare... Annars är allt finfint, gillar den här delen av graviditeten mest hittills.

Angående barnvagn, mannen gick igång på crescent vagnen och jag gillar den också. Så nu står valet mellan den (ny), emmaljunga city cross (begagnad) och brio happy (begagnad). Vi får nog klämma och känna lite mer innan vi bestämmer oss helt.

Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.