• Annielee

BF sommar 2012 - Dalarna.

Någon mer än jag som bor i Dalarna, är gravid och har BF sommar 2012?? Skulle vara kul att följas åt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 16:06
    BF-Lista

1/5 - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun, första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.
  • emelianzei

Ja, jag antar att man inte riktigt kommer förstå det förrän man har sitt knyte i famnen!

Men usch, det låter inte alls kul! jag har tur som inte känner av sammandragningarna på annat sätt än att hela magen drar ihop sig och blir stenhård, inga svimningar här.  Oj, ja lite spännande för eleverna också om du skulle svimma mitt i en lektion.. ;)

• MamaSniff

Hej tjejer! Hur var veckan varit? Hur kändes det att komma tillbaka till jobbet annielee? Här har veckan varit bra. Lillen sparkar mer och mer ( eller jag känner det mer och mer) och det är kusin sagt mysigt. Jag har också börjat känna mig ok med att magen bara växer och växer. Har haft lite svårt att känna mig hemma i min egen kropp innan. Några kul planer i helgen?

• Annielee

Hej hej. Jo det har gått bra att jobba men så otroligt mycket att göra, känns lite jobbigt. Man vill ju inte stressa när man är gravid. Hade en jobbarkompis som bröt ihop och grät denna vecka för det var så mycket. Inte bra. Kan tillägga att jag jobbar inom vården. Lilltjejen sparkar för fullt och det är så härligt!!
    Inga större planer i helgen, besök från släkt och vänner. Ni då?
    Allt bra annars med er? Köpt nån vagn ännu?

• Annielee

Har kommit på att jag kanske också har lite sammandragningar?? Ibland när jag är ute och går så blir magen hård och spänd och det känns som ett tryck i magen liksom, är det så era sammandragningar känns?

• MamaSniff

Ja, precis så känns det. Bara det att jag råkar ha det där dumma blodkärlet i vägen som gör att jag nästan svimmar. Jag tror att livmodern kan ha flyttat sig lite dock, för det har inte varit fullt så illa den här veckan.

Ingen vagn än, vi var och spanade lite igen i helgen utan resultat. lir nog begagnat för oss, vi går igång på sånt! Fast om det blir en crescent köper vi nog ny, de är ju så prisvärda.

Låter inte roligt med din ansträngda arbetssituation. Som du säger så är man ju nästan tvingad till att ta det lite lugnare när man är gravid, och m det inte är möjligt förstår jag att det blir otroligt stressigt. Ta hand om dig och kom ihåg att sätta dig själv först. Om inte du håller blir ju ingen annan bättre heller!

• Annielee

Angående de här sammandragningarna så har jag försökt läsa på och det verkar vara ok att ha dessa så länge de inte gör ont eller kommer för ofta? Har ni också den uppfattningen?

• MamaSniff

Ja, det är vad jag har läst också. Inget att oroa sig för. Så länge de försvinner om man vilar eller byter position och som du säger, att de inte gör ont. Så jag försöker att inte oroa mig för dem, det finns ju massor av andra saker att oroa sig för !

• Scruffy82

Hej,jag bor i mora, ska väl ha 3e barnet i slutet av juli,,är 30 år!

• MamaSniff

Hej scruffy! Vad kul med ett proffs i tråden! Hur går det med graviditeten? Hur är det att ha två barn redan som också måste tas om hand när man är trött och sliten? Jag blir så imponerad av det när jag tänker på hur trött jag är ibland.

• Annielee

Hur sover ni? Har er barnmorska sagt att ni måste sova på nån viss sida? Min har inte sagt nåt men har läst nånstans att vänster sida är att föredra men vet ej om det är på slutet av grav eller redan nu? Nån som har koll?? ;)

Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.