• Annielee

BF sommar 2012 - Dalarna.

Någon mer än jag som bor i Dalarna, är gravid och har BF sommar 2012?? Skulle vara kul att följas åt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 16:06
    BF-Lista

1/5 - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun, första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.
  • Pixic

Tack så mycket :)

Ja, släng upp en bild vettja :)

Man känner att magen börjar sjunka nu.. såg de på bilder om man jämförde från förra veckan också
    Nu är man framtung :P

• MamaSniff

Oj, vilken skillnad det är mellan våra magar Annielee! Din är så fin och nätt!!! Jag kan inte ladda upp bilden nu från telefonen men fixar det snart. Min mage är stoooor

• Annielee

Ja det är olika det där mamasniff men rätt som det är kanske jag går om dig ;)

Det här kortet är 1v gammalt, ska ta ett nytt i morgon då det är v27

• MamaSniff

Igår var vi in på förlossningen. Jag hade inte känt rörelser som vanlig och var superorolig för att något skulle vara fel. Efter ctg och ul konstaterades att allt bara var bra. Skönt! Jag kände mig fånig som tagit upp deras tid, men de sa att det var bättre att åka in en gång för mycket än för lite. Kändes lite konstigt att komma in i ett förlossningsrum också. Allt blev så påtagligt, om tre månader är vi ju där igen, på riktigt. Blev lite rörd när jag såg lilla barnsängen och vågen. En annan känsla, rädsla kanske, över gåbordet och lustgasen. Vilket äventyr som väntar oss, tjejer!!!

• Annielee

Skönt att allt såg bra ut!! Ja visst blir man orolig, var också en hårsmån från att åka in akut i förrgår men då började hon böka runt i magen så då drog jag en lättnadens suck.

• Pixic

Jag var också in till förlossningen en sväng i v26 pga at jag inte kännt henne  lika mycket som vanligt på ca 1dygn. Ringde först sjukupplysningen för de var en lördag så kunde inte ringa min vanliga BM och dom kopplade mig vidare till förlossningen som sa att dom tyckte jag kunde komma upp på en koll.

Allt var bra även för mig den gången, men de var ju skönt att få komma upp å kolla iaf :)

• Pixic

Blev lite till mig i dag föressten när jag satt och räknade på att jag kan faktist få en bebis om 2veckor och 1dag.

"De flesta som förds i sverige föds mellan v37+0 och v41+6"

Kan ju dock dröja så länge som 7veckor också, men de låssas jag inte om :P

• MamaSniff

Skönt att höra att jag inte är den enda som oroar mig! Och ja, kan ju faktiskt vara så att lillan tittar ut tidigt Pixic! Min systers båda barn har tittat ut i 37+2 resp. 38+0, så vem vet? I vilket fall lär du bli den första i tråden, vilken innebär att vi kommer att vara sjukt nyfikna!

Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.