• Annielee

BF sommar 2012 - Dalarna.

Någon mer än jag som bor i Dalarna, är gravid och har BF sommar 2012?? Skulle vara kul att följas åt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 16:06
    BF-Lista

1/5 - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun, första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.
  • MamaSniff

Aha, då vet jag hur det fungerar. Så då är det från 18 maj du skulle kunna få ersättning. Ja, det är ju ett tag dit, håller verkligen tummarna för att det blir bättre för dig snart. Styrkekram!

• josefine bornstrom
    MamaSniff skrev 2012-03-28 20:52:22 följande:
    Tack Josefin! Ja, det är svårt att hitta namn på engelska och svenska samtidigt. Milo är jättefint, var det favoriten direkt eller fick ni fundera ett tag? Hur mår ni annars tjejer? Här är allt bra, vi hade en liten episod i måndags dock. Jag fick en blödning på morgonen, en hel del klarrött blod och blev livrädd. Efter samtal till sjukvårdsupplysningen, mvc och förlossningen visade det dig att det bara var ett kärl på livmodertappen som brustit. Så nu är jag cool igen!
    vi va väldigt överens på direkten.. svårare va de med tjejnamn så tur i oturen lr va man ska säga att de e n liten pojk som kommer ut.. =) förhoppningsvis iaf.. men ul va väldigt tydligt så de skulle va ett under om de kom ut en tös! =) jag mår super bra nu.. mått väldigt dåligt sen nyår men nu e jag tillbaka på jobbet igen.. =) sj då?
  • MamaSniff

Jo, jag mår jättebra nu. Började simma förra veckan och det har hjälpt mig massor. Lillen där inne verkar gilla det också

• Savann
    MamaSniff skrev 2012-03-29 09:59:55 följande:
    Välkommen Savann! Vad kul att du vill hänga här också. Vad roligt med en liten fyra, då är du en av de mest erfarna här i tråden. Kul för nybörjare som mig som får fler att fråga om saker.

Jag uppdaterar listan lite.

{#emotions_dlg.flower} Bf-lista för Dalabrudarna {#emotions_dlg.flower} 

1 maj - Turitella - första barnet
    18 maj - Pixic - första barnet

4 juni - emelianzie - första barnet

5 juli - Viktoria115 
    10 juli MamaSniff - första barnet
    mtten av juli - Savann - fjärde barnet
    18 juli - Annielee - första barnet
    25 juli - josefin - första barnet
    31 juli - Maho81 - första barnet   

Scruffy82 - tredje barnet
    30-e augusti Sirenia - tredje barnet
    Tack MamaSniff! Ja bara att fråga på du få se om jag kan svara:o)
  • Annielee

Fick åka in till förlossningen i går pga konstanta sanmandragningar, fick bricanyl och de undersökte tappen som såg bra ut. Så jag fick åka hem med order om vila och sjukskrivning på halvtid.

• MamaSniff

Annielee, vilken tur att allt var bra, men vad läskigt det måste ha varit. Vad bra att du är sjukskriven nu. Vet att det är lite fånigt eftersom vi inte känner varandra, men jag har varit lite orolig för dig. Jobbsituationen lät så, ja, jobbig. Hur mår du ny? Hur går tankarna?

• Annielee

Va söt du är mamasniff :)
    Jo min arbetssituation var tuff, den är tuff även när man inte är gravid. Så nu känns det skönt att få vila lite. I dag är första dagen jag är hemma och jag har fortfarande många sammandragningar men nu kan jag ju vila när jag vill åtminstone. Och hoppas det ska bli bättre dag för dag så provar jag jobba halvtid nästa vecka. Fungerar det ej så fick jag höra av mig och då skulle de sjukskriva mig på heltid. Så det känns som det finns en bra plan nu. Känner mig lugnare. I morgon ska vi till barnmorskan och mäta magen.
    Hur mår du mamasniff och alla andra i tråden??

• MamaSniff

Åh, vad skönt att höra! Graviditetsmässigt mår jag bra, är hemma med dunderförkylning bara. Ska mäta blodtryck igen hos bm på onsdag och hoppas att det har gått ner då.

• carrosan

Heej bor också i Dalarna. Borlänge. Är beräknad den 1 juli. Väntar en flicka :)

Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.