• Annielee

BF sommar 2012 - Dalarna.

Någon mer än jag som bor i Dalarna, är gravid och har BF sommar 2012?? Skulle vara kul att följas åt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 16:06
    BF-Lista

1/5 - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun, första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.
  • josefine bornstrom

Hej!! Vet inte riktigt om jag matchar här bor i norberg.. 1,8 mil från Avesta in i västmanlandslän. Men känner mig mer hemma i den här tråden än typ västeråstrådar..! Väntar vårt första barn den 25 juli..! En liten pojk vid namn milo!

• MamaSniff

Välkommen Josefin! Klart du ska vara här, Norberg är ju så gott som Dalarna. Grattis till lille Milo också! Vi väntar också en liten pojk som antagligen kommer att heta Henry.

• josefine bornstrom

Tack så jätte mycke! Jag såg de! Roligt att ni e överens om ett namn som låter så himla lika!! Annars brukar det ju va svårt med namn som låter lika på svenska å engelska!

• MamaSniff

Tack Josefin! Ja, det är svårt att hitta namn på engelska och svenska samtidigt. Milo är jättefint, var det favoriten direkt eller fick ni fundera ett tag? Hur mår ni annars tjejer? Här är allt bra, vi hade en liten episod i måndags dock. Jag fick en blödning på morgonen, en hel del klarrött blod och blev livrädd. Efter samtal till sjukvårdsupplysningen, mvc och förlossningen visade det dig att det bara var ett kärl på livmodertappen som brustit. Så nu är jag cool igen!

• Savann

Hej hoppar in här jag med är även med i en annan tråd men alltid kul med flera kontakter:o)
    Jag väntar nu mitt fjärde barn är i v23 BF 1 Augusti men blir i mitten av Juli pga planerat snitt,har 3 flickor på 9 år ,6,5 år och 1 år, denna gången blir det en pojke som ska heta Kevin:o)

• Annielee

Här mås det Inge vidare...haft en helsjuk stressad dag på jobbet, konstanta sammandragningar. Slutade med att jag grät innan jag gick hem. Hemma la jag mig på soffan men sammandragningarna fortsatte fast jag låg stilla. Då blev jag rädd, grät och övervägde nästan att ringa rådgivningen men nu(peppar peppar) verkar det ha lugnat sig, man blir ju så rädd. Jag undrar hur jag ska kunna fortsätta jobba i den stressiga miljön...på mitt jobb kan man INTE gå och vila sig när man behöver det tyvärr...har ju ansvar för andras liv...jobbigt känns det just nu.

• MamaSniff

Annielee, det låter inte alls bra. Finns det någon möjlighet för dig att bli beviljad havandeskapspenning tidigare på grund av ditt stressiga, hårda jobb? Det är ju inte meningen att du skall behöva gråta i slutet på arbetsdagarna. Förstår också att du blev rädd när sammandragningarna inte upphörde med en gång. Det är ju ingen fara, men samtidigt måste du ju få en chans att ta det lugnt. Det väntar ju ett maraton i slutet av graviditeten också.

• MamaSniff

Välkommen Savann! Vad kul att du vill hänga här också. Vad roligt med en liten fyra, då är du en av de mest erfarna här i tråden. Kul för nybörjare som mig som får fler att fråga om saker.

Jag uppdaterar listan lite.

{#emotions_dlg.flower} Bf-lista för Dalabrudarna
    {#emotions_dlg.flower} 

1 maj - Turitella - första barnet
    18 maj - Pixic - första barnet

4 juni - emelianzie - första barnet

5 juli - Viktoria115 
    10 juli MamaSniff - första barnet
    mtten av juli - Savann - fjärde barnet
    18 juli - Annielee - första barnet
    25 juli - josefin - första barnet
    31 juli - Maho81 - första barnet   

Scruffy82 - tredje barnet
    30-e augusti Sirenia - tredje barnet

• Annielee

Mamasniff: man kan endast bli beviljad gravpenning 2 månader innan BF tyvärr. Det enda som kan hjälpa mig är en sjukskrivning, men ska försöka jobba vidare om det går. Men en sån dag jag hade igår vill jag inte uppleva igen :(

Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.