• Annielee

BF sommar 2012 - Dalarna.

Någon mer än jag som bor i Dalarna, är gravid och har BF sommar 2012?? Skulle vara kul att följas åt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 16:06
    BF-Lista

1/5 - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun, första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.
  • MamaSniff

Välkomna tjejer! Jag lägger till er i listan så fort jag är vid en dator. Blir så dåligt från telefonen. Hur är det med er? Krämpor? Tankar? Barnvagn? Berätta, berätta, berätta!

• MamaSniff

Vi har en barnvagn nu! Lite sådär av en slump råkade vi stanna vid ett köpcentrum i Trollhättan på väg hem från stugan. Där fanns en babybutik som hade rea. 3995:- för en Brio Happy och vi slog till. Att vi sedan blev galna och köpte till lufthjul, skötväska, myggnät och regnskydd så att kalaset hamnade på 4700:- blundar vi för. Vi överraskade oss själva lite eftersom vi har varit så inställda på begagnat. Bra känns det dock, och lite mer verkligt!

• Maho81

Här ännu en Dala bebis i juli! =) Bf 31 juli, jag är från Mora, jag är 30 år och det är vårt första barn =)

• Annielee

Härligt att det fylls på här i tråden!! Vi börjar bli ett gäng :)

Kul med vagnköpet mamasniff, lät som ett kap tycker jag!! :)

• Annielee

Uppdaterar BF listan lite...

{#emotions_dlg.flower} Bf-lista för Dalabrudarna
    {#emotions_dlg.flower} 

1 maj - Turitella - första barnet
    18 maj - Pixic - första barnet
    4 juni - emelianzie - första barnet
    5 juli - Viktoria115 
    10 juli MamaSniff - första barnet
    18 juli - Annielee - första barnet
    31 juli - Maho81 - första barnet   
    Scruffy82 - tredje barnet
    30-e augusti Sirenia - tredje barnet 
  • MamaSniff

Nu är det snart fredag igen, så skönt! Även om jag inte direkt har världens mest slitiga jobb så börjar det ändå kännas att graviditeten gör en tröttare. 15 veckor kvar till bf, jag undrar hur det skall gå? Hur är det för er tjejer, känner ni er trötta?

• Pixic
    MamaSniff skrev 2012-03-22 20:15:20 följande:
    Nu är det snart fredag igen, så skönt! Även om jag inte direkt har världens mest slitiga jobb så börjar det ändå kännas att graviditeten gör en tröttare. 15 veckor kvar till bf, jag undrar hur det skall gå? Hur är det för er tjejer, känner ni er trötta?

Jag har blivit trött, igen.
    I början av graviditeten kunde jag knappt hålla mig vaken efter kl 19 på kvällarna, sen gick de över jag jag var mitt vanliga jag igen :)
    Men nu har de kommit tillbaka igen. Har inte heller så slitigt jobb, sitter på kontor.. men gissar att de inte spelar någon större roll vilket jobb man har med denna typ av trötthet.
  • MamaSniff

Pixic, jag förstår verkligen att du är trött, du har ju inte ens två månader kvar! Men visst är det frustrerande att känna att man inte räcker till till det man vill göra. Och om man redan har barn så att det är full fart hemma kan jag inte ens tänka mig!

Idag var vi hos barnmorskan på besök. Fick höra hjärtljuden, så mysigt. Däremot var mitt blodtryck lite högt. Fortfarande inom normalnivå men högt för att vara mig. Så nu har jag order att ta det lugnt och inte stressa och att acceptera att graviditeten tar på en. Om två veckor skall jag tillbaka och kolla så att det inte har stigit ännu mer. Jag hoppas verkligen att detta bara är något tillfälligt och inte ett tidigt tecken på havandeskapsförgiftning.

• Pixic

Läskigt med högt blodtryck, men skönt att de ändå var inom "normalnivå"
    Själv har jag väldigt lågt blodtryck.. men de är ju bara bra, förutom att jag kan bli yr och så :)
    Men nu har de stigit lite mot slutet.

I lördags gick jag in i v33 så 8veckor kvar nu :) Hoppas dock att de kan bli liiite tidigare

Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.