• Annielee

BF sommar 2012 - Dalarna.

Någon mer än jag som bor i Dalarna, är gravid och har BF sommar 2012?? Skulle vara kul att följas åt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 16:06
    BF-Lista

1/5 - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun, första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.
  • ErikaJohanna

Halloj! Hittade på den här dala-tråden när jag surfade runt.. Jag väntar första barnet och är i v21, BF 27/8, jag är 33 år bor i Vikmanshyttan, är uppväxt o jobbar i Borlänge.
    Jag o mannen var på UL förra veckan o allt verkade bra med den troligtvis lilla tjejen. Har inte känt några riktiga rörelser än, men moderkakan låg i framkant.
    Vi har köpt barnvagn, en fräsch beg Crescent classic för 2500 och en beg bärsele, men annars har jag legat lågt med shoppandet. Funderar på att ta en tur till Gekås, Ullared lite längre fram o shoppa loss!
    Ha en fortsatt trevlig helg!

• MamaSniff

Vad kul att du har hittat hit, ErikaJohanna! Jag är också uppvuxen i Borlänge och 33 år gammal! Vi väntar en liten pojke i början av juli. Kul att ni har hittat vagn, det var en riktig djungel tyckte jag. Bra pris verkar ni ha fått också, crescentvagnarna verkar riktigt bra. Jag hade också moderkakan i framvägg och kände inte så mycket. Nu har den flyttat upp till övre delen och jag känner massor. Så oroa dig inte, det kommer.

• MamaSniff

Jag gick på tunet, sedan gylle på högstadiet och sist soltorg. Jag är 78:a så jag fyller ju 34 i år. Du?

• Annielee

Hur känns det Pixic? Är det tungt eller känner du dig som vanligt? Så man vet vad man har att vänta sig :)

• Pixic

De är riktigt tungt nu :P
    Är mycket tryck neråt också men de kanske har att göra med att bebis fixerat sig nu? Får se vad BM säger på torsdag när jag ska dit :)

Senaste två veckorna har nog varit dom jobbigast hittills.. Kan varken sitta eller ligga utan att få ont, å stå de går ju inte heller:P Men nu är de ju inte långt kvar så man står ut :)

Och nu har jag bara två jobbveckor kvar innan jag går på ledigt också! wiho

• Annielee

Låter jobbigt, vart får du ont någonstans?? Skönt att du får lite ledigt snart!! Du har inte gått upp så mkt i vikt va? Ser bara ut som du fått mage, så fin :)

• Pixic

I ryggen mest. och när jag ligger får jag ont i höfterna och sidan av magen.. men man får försöka "palla upp sig" med massa kuddar :)

Tack! :) Tror jag gått upp ca 13kg, så känner mig som en flodhäst:P men de gör väl alla gravida oavsett om man gått upp 5 eller 20kg gissar jag på :)
    Har fått reda på att de antagligen ligger en bjässe i magen också så får väl skylla lite vikt på de ;)

Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.