• Annielee

BF sommar 2012 - Dalarna.

Någon mer än jag som bor i Dalarna, är gravid och har BF sommar 2012?? Skulle vara kul att följas åt!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 16:06
    BF-Lista

1/5 - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun, första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.
  • Annielee

13 kg låter väl helt lagomt!! Hur stor är bjässen då? Och hur kommer det sig att du vet det? Har ni gjort extra ultraljud?

• Pixic

Ja jag gjorde ett ultraljud i v 33+4 och då vägde bebis redan 3200g ! :O
    Är riktigt nervös för vad den kan väga om jag går tiden ut, eftersom när man kollar på vad genomsnittet för vikten är i v.34 så står de 2100g

Tänkte att jag skulle försöka tjata till mig ett ultraljud till när jag är hos barnmorskan på torsdag, för å se vad man har å vänta sig lixom.

• Annielee

Ja det var stort, har de mätt rätt verkligen ;)

Ja hoppAs du får ett till ultraljud. Håller tummarna!!!

• Pixic

Ja haha man har ju hört att de är lätt å mäta fel på ultraljud, men man hoppas ju isf att de är fel åt "rätt håll" :P så de inte är 500g plus till

• josefine bornstrom

Idag har jag vart in en sväng på förlossningen pga minskade fosterrörelser.. Men som jag anade så va allt som de skulle.. Men blev lite orolig imorse när jag inte kände han.. Men han va väldigt livlig.. Gjorde även en ctg-kurva men de va svårt att få en hel kurva.. Men fick Hjärtljud som pendlade mellan 131-142.. Fick även se siffror på mitt värkarbete Lr vad man ska säga.. Det pendlade mellan 21-23.. Då barnmorskan där sa att jag inte hade något aktivt värkarbete så tänkte jag Inge mer på de men så pratade jag med den blivande gudmodern till vår lilla son (hon har två döttrar på 2,5 år å 9 månader) å hon sa att har man Inge värkarbete ska de ligga på 0.. Hon berättade även att när hon kom in å skulle föda sin sista så låg hon på 0 nät hon kom in å gick ganska fort upp till 20 å när hon födde hade hon 60.. Fick ju reda på detta efter att jag vart på förlossningen så kunde ju inte ifrågasätta detta.. Men undrar nu om de e nån annan som känner igen sig idetta Lr om nån har nån aning om just de där siffrorna på ctg:t?!

• Pixic
    josefine bornstrom skrev 2012-04-16 23:17:39 följande:
    Idag har jag vart in en sväng på förlossningen pga minskade fosterrörelser.. Men som jag anade så va allt som de skulle.. Men blev lite orolig imorse när jag inte kände han.. Men han va väldigt livlig.. Gjorde även en ctg-kurva men de va svårt att få en hel kurva.. Men fick Hjärtljud som pendlade mellan 131-142.. Fick även se siffror på mitt värkarbete Lr vad man ska säga.. Det pendlade mellan 21-23.. Då barnmorskan där sa att jag inte hade något aktivt värkarbete så tänkte jag Inge mer på de men så pratade jag med den blivande gudmodern till vår lilla son (hon har två döttrar på 2,5 år å 9 månader) å hon sa att har man Inge värkarbete ska de ligga på 0.. Hon berättade även att när hon kom in å skulle föda sin sista så låg hon på 0 nät hon kom in å gick ganska fort upp till 20 å när hon födde hade hon 60.. Fick ju reda på detta efter att jag vart på förlossningen så kunde ju inte ifrågasätta detta.. Men undrar nu om de e nån annan som känner igen sig idetta Lr om nån har nån aning om just de där siffrorna på ctg:t?!

Va bra att allt var bra! :) Skönt å kolla upp i allafall.
    Ang de där med CTG och värkar så tror jag alla har helt olika värden. Värdet på ctg säger ingenting om hur kraftiga värkarna verkligen är utan det påverkas var man sätter dosan, hur hårt man spänner banden, vilket värde man ställer in maskinen på (nollvärde kan ligga på mellan 0-20), hur mycket hull det finns på magen m.m.

BM brukar tydligen inte kolla så mycket på själva "siffrorna" utan på de dalar och toppar som blir.
    Endel kommer upp i 50 i en förlossning, medans jag läst om dom som kommit upp i över 100 också.

Men jag har ju aldrig förr barn själv så jag kan inte säga med all säkerhet :P utan de är bara sånt jag läst :)
  • MamaSniff

Josefin, du behöver inte oroa dig. Jag var in förra veckan av samma anledning som dig och min vätkkurva låg också runt 20-25. Inga värkar. Barnmorskan sa att det där är individuellt så ditt värde betyder inte mer än så. Jag tror att det är därför som de ber en ta med remsan in till förlossningen när det är dags, så att de kan se hur det såg ut innan värkarbetet började så att säga.

• Pixic

Annielee- Vad tror du om att skriva i trådstarten en liten BF lista på alla som kommit med i gruppen här? :)
    typ BF datum och vart i dalarna man bor.. När de kommer nya i gruppen är de svårt å hålla reda på :)

Om du tycker de är en bra idé så har jag sammanställt och skrivit till lite i den fina listan MamaSniff gjort, som du kopiera in i trådstarten :)

BF-Lista

1/5  - Turitella - Söderbärke, första barnet
    18/5 - Pixic - Ludvika, första barnet
    4/6 - emelianzei - Avesta, första barnet
    1/7 - Carrosan - Borlänge, första barnet
    5/7 - Viktoria115 - Falun, första barnet
    10/7 - MamaSniff - Borlänge, första barnet
    18/7 - Annielee - Falun,  första barnet
    25/7 - josefine bornstrom - Norberg, första barnet
    ??/7 - Scuffy 82 - Mora, tredje barnet
    31/7 - Maho81 - Mora, första barnet
    1/8 - Savann - Borlänge, fjärde barnet
    27/8 - ErikaJohanna - Vikmanshyttan, första barnet
    30/8 - Sirenia - Fredriksberg, tredje barnet

• MamaSniff

Bra lista pixic! Josefin, om de slängde listan är den nog inte viktig. Jag undrade själv varför jag skulle spara min. Helt ärligt känns det som att sannolikheten att vi kommer ihåg den är rätt låg. De allra flesta kommer ju in utan lista.

Svar på tråden BF sommar 2012 - Dalarna.