G0thicca skrev 2012-08-25 01:04:22 följande:
Liten fråga här! (kan hända att jag redan ställt den förut...) Jag har stillasittande som aktiv nivå, har ett stillasittande jobb och motionerar inte mer än att promenera med hunden och till och från jobbet på 7 min enkel väg varje dag. Vill ha ett så pass tydligt svar som möjligt, om jag tar en 20 mins promenad 2 gånger om dagen KAN jag räkna in det då som motion i 20 min åt gången? Bör jag räkna in alla promenader (förutom till jobb, affären och så, traskandes runt i hemmet) just för att jag har stillasittande som aktivitet? Har så svårt att avgöra och ibland kan det ju handla om 100-200 kalorier mer och då vill jag gärna kunna äta dom när jag ska ligga på bara 1250 kalorier varje dag ca....
HUR gör NI? :)
Vet inte riktigt vad du undrar över, men om du promenerar 20 minuter så lägger du ju såklart in 20 minuters promenad :). Gör du det två gånger så lägger du väl antingen in det två gånger, eller som 40 minuter...
Jag äter upp alla, eller en del, av mina träningskalorier. Om jag inte gjorde det skulle jag nog inte orka träna så mycket som jag gör. Jag får äta 1300 för att gå ner 1 kg i veckan. De kalorier jag tränar bort är ju "bonus" utöver det, och för mig är det en självklarhet att jag får äta av dem. Annars skulle jag ju rent krasst kunna ge fan i att röra på mig och hålla mig till mina 1300 om dagen, och uppnå samma viktnedgång.
Men man gör ju som man själv vill :D