G0thicca skrev 2012-09-11 20:26:40 följande:
Hej på er igen! Nu var det ett tag sedan jag skrev här inne.
Hur går det för er?! För mig har det under två veckor gått skitdåligt. Jag har legat mellan 100 till 300 kalorier + nästan varje dag, jag har inte haft någon motivation till att träna och dessutom tror jag att det här viktnedgångssättet lurar mig lite. Det är ju jättebra att man får äta vad som helst bara man håller sig till kaloriantalet, men då väljer jag nästan sött VARJE DAG. Äter lite godis här och där, oftast innan middag eller något också vips har jag "inte råd" att äta en ordentlig middag till exempel. Känner att mitt sötsug är större än på riktigt länge nu...
Någon som känner igen sig och som lurar kroppen lite sådär med att man faktiskt får äta vad man vill? Till saken hör också att sambon oftast har något sött hemma och att vi inte alltid håller oss till helger. Jag har även provat med att utesluta allt socker helt, gick på lchf i två månader. Jag tappade mycket i vikt men var inte hållbart för mig att inte få äta minsta lilla kolhydrat i princip...
Känns bara lite hopplöst just nu, för jag vill verkligen ner det sista :( är ingen pli på mig. Att bara hålla sött till helgerna har aldrig fungerat vidare då det oftast finns kvar efter helgen ändå och då finns det där i skafferiet...
ALLA tips mottages! Inte ska det här vara så svårt som jag gör det!
Det är svårt, jag har problem att bli mätt just nu, hoppas jag vänjer mig vid den nya dosen av kalorier...jobbigt att minska på kalorierna så fort man väl lyckas gå ner nått kg.
Men för mig hade det nog
inte fungerat utan min partners stöd så han äter
inget godis eller likande hemma eller ens när jag är med utan tackar ofta nej när vi blir bjudna på fika och tar bara kaffe etc.. Det är dessutom inte nyttigt för honom heller även om han inte går upp i vikt av det som mig (gör ju samma skit inne i kroppen) så jag får fullt stöd. Sen kan han ju alltid äta när jag inte ser på och utan att plocka hem det...
Barnen har aldrig vant sig vid godis och till helgen äter de ex glass som jag inte alls är sugen på.
Innan jag började med appen så hade jag slutat helt med godis/kakor och annat, om inte så hade det nog inte fungerat att ex leva på en chokladkaka om dagen och nån latte här och där.
Det svåraste efter att ha slutat med godiset är att säga nej till andra.
"Nej tack jag vill inte ha din nybakade kaka, tårta etc etc.." Folk gillar inte riktigt det där men skulle jag säga ja skulle jag säkerligen bli sugen på något likande nästa dag om inte samma kväll så jag måste vara egoist och tänka på mig själv som fan.