• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • sunnydays
    bonsai skrev 2012-08-20 18:00:40 följande:
    Idag har det gått lite bättre. Har inte skrivit in i appen men gissar på att jag tom har kalorier kvar. I morgon hoppas jag på liknande resultat! Vill nå mitt mål till julafton.
    Bra där! Det är svårt när man hamnar i en sprial, men bara man tar sig ur den 1 dag så blir det lättare igen.
  • Fannypack

Efter två veckor har jag gått ner 1,4 kg, mer en målet. Hurra!

• sunnydays
    Fannypack skrev 2012-08-21 10:02:28 följande:
    Efter två veckor har jag gått ner 1,4 kg, mer en målet. Hurra!
    woho, bra jobbat!
  • bonsai
    sunnydays skrev 2012-08-21 09:02:25 följande:
    Bra där! Det är svårt när man hamnar i en sprial, men bara man tar sig ur den 1 dag så blir det lättare igen.

Ja, idag har jag än så länge hållt mig till planen men vi har kvällsmöte idag o jag hinner inte laga mat utan det serveras bröd med pålägg. Får se hur det går.
  • goatess82

hej hopp, vad duktiga ni är, här håller jag mig vid min slutvikt, men pendlar upp och ner hela tiden runt den, jobbigt med perioder av nästan hetsätning och så sallad och hårdträning i perioder.. ska försöka balansera upp det, me en vecka innan min mens märker jag en markant ökning av godissug och även om jag böjer och äter choklad så blir jag sen sugen på chips.. och skulle jag då äta chips så blir det istället glass.. hate it.. !!!

vägde 55.6 i fredags och efter en hetshelg väger jag nu 57.3.. tråkigt =/  

• Solstråle0001

Goathess: känner igen det där med suget. Det är alltid nått nytt man är sugen på då man fallit för frestelsen... Ett tips är att gå och borsta tänderna, då brukar det gå över för mig. Kanske du skulle försöka äta lite mer dina hårdtränarperioder? Så du får lite mer balans.

• seafree

Heja, heja till alla, för hur det än är så har vi inte slutat erkänna våra snedsteg Oskyldig
    Jag vet att jag är på fel väg när jag slutar erkänna att jag ätit för mycket eller tagit snedsteg!!

Jag har nu hållit på i 6v och har minskat 5kg, har inte ätit godis eller kaffebröd under hela tiden, för jag måste komma tillrätta med mitt socker/godisberoende som jag lät löpa amok under mina graviditeter (innan har jag hållit dem i schack).
    Jag går en lunchpromenad på 6-7km varje dag i snabbare eller långsammare tempo, vilket nu har blivit en vana...känns fantastiskt!

Jag har haft lite bekymmer med bråkande våg (väger olika om jag väger mig två gånger på raken, kan diffa 1,4kg) vilket är väldigt frustrerande. Så nu har måttbandet kommit fram; -6cm i midjan!! Det är så skönt!

Som ni märker är jag grymt motiverad och positiv idag, och det är jag glad och tacksam för så länge det håller i sig Skrattande

HEJA OSS vad vi är bra!!!

ShapeUp
  • bonsai

Ja trots våra snedsteg vågar vi erkänna dom. Det måste väl betyda att vi i alla fall är på rätt väg! Tyvärr blev det bara mackor dagen lång i går o lite för många. Men idag har det gått bra igen! Så nu har jag nog kalorier kvar. Har inte fört in på appen men vet ju på ett ungefär! I morgon blir det också lugnt men på lördag är det kalas för min blivande treåring! Då blir det säkert lite extra!

• EmmaE86

Minus 1,3 förra veckan och minus 1,4 denna!! Såå skönt! Har haft en dag i veckan då jag inte räknar utan äter det jag vill, inom rimliga gränser och det verkar ju som det funkar jätte bra!!!
    Shape up är så grymt bra app!!! :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!