• äralltupptaget

IVF Umeå

jenads- kvinna32 - åh vad spännande! Lycka till ! Och glöm  inte vara positiva !! Håller tummar och tår för att det ska lyckas för er!

• äralltupptaget

Stargazers- härligt. Då har ni något att se fram emot nu på hösten ! Från att vi hade vårat 1:a möte tills vi körde igång var typ 1,5-2 veckor. Dock fick jag börja med en kur provera på 10 dagar tror jag det var, för att framkalla en mens å sedan köra igång med sprutorna. Vårat ivf var planerat i minsta detalj med dagar hit å dit eftersom min man skulle jobba i Afghanistan i samma veva ( så typiskt ) vi trodde inte att vi skulle hinna med ett försök på våren, utan satsade på hösten , men det gick finfint tack vare noga planering :)

• äralltupptaget
    Snöflinga skrev 2013-08-14 22:37:36 följande:
    drömmer om ett barn: Jag har väntat och väntat på att få mens så att vi kan börja med behandling inför FET, men den verkar inte vilja komma. Så ikväll kör jag igång med Provera för att framkalla en blödning och köra igång! Tack för omtanken!
    Det ska bli skönt att få detta försök gjort känner jag! Och allra helst med positivt resultat så klart
    Jag körde också med provera och det funkade utmärkt!! :)

• äralltupptaget
    santa86 skrev 2013-08-15 12:54:59 följande:
    Hej tjejer.. Nu har min kropp kommit igång igen efter mf. Jag har idag varit på koll och vi ska köra igång redan nu :) vi kommer att få göra de korta, så få se om vi åker ner nästa helg för insättning..

Jag ser att de har hänt mycke här.. Kul att vi har nya ansikten här :)
    Åh vad bra för er  att köra igång igen! denna gången kommer det funka för er ! !
    Spännande med insättningen , du hade frysta va ? Så det blir bara ett FET för er ?
  • äralltupptaget
    Kvinna32 skrev 2013-08-15 17:09:07 följande:
    Resultatet av vul blev äggplock på måndag! 11 ägg på vänster och 3 på höger...
    plockade också på en måndag så det vådar gott!! :) Hoppas du får ut massa ägg !! :)
    Är du nervös för äggplocket ?

• äralltupptaget
    Snöflinga skrev 2013-08-15 20:39:42 följande:
    Tyvärr har inte Provera fungerat så bra för mig de senaste gångerna så jag hade tänkt vänta in en vanlig mens, men nu har jag gett upp och hoppas ändå på Proveran

När jag var i " pergotime-svängen" innan IVF så fick jag en annan sorts medicin för att framkalla mens.. men nu kommer jag inte ihåg vad den hette... Kanske du borde fråga om den istället ?
  • äralltupptaget

Minns inte riktigt hur det var när jag åt primolut men får för mig att det var väldigt lite mens när jag åt provera , men det funkade iaf :)

• äralltupptaget

Kvinna32- spännande !! Hoppas ni får ut massa fina ägg !:) och du ett tips, ta med någon frukt eller nåt att äta. Dom har fika som man får ta efteråt , men när vi var klara fanns det inte så mycket kvar :/ så vi gick direkt och käkade lunch på restaurang

• äralltupptaget
    Kvinna32 skrev 2013-08-19 17:51:47 följande:
    Kul att ni fått tid för äggplock!! Lycka till!!

För oss har det gått bra, trodde det skulle vara mindre ägg den här gången få läkaren på KK i övik sa det... Men men lika många som förra gången runt 30 blåsor och hela 23 ägg.....

Äggplocket gjorde ont, så ont gjorde det inte de två tidigare gångerna!! Men det är juh övergående smärta...

Nu är det lugnare men fortfarande öm.

Återföring förhoppningsvis på lördag!!
    stort grattis!
    Vi fick också återförande  på lördagen efter, bra dag ! *hi hi*

Svar på tråden IVF Umeå