Nektar skrev 2013-11-02 11:21:03 följande:
Är allt upptaget: ofattbart att du redan är så långt gången, grattis :) kom de fram till varför du blödde och hur tedde sig dina blödningar? Har fått fruktansvärd klåda där nere som jag inte vet vad den beror på. Måtte pyret leva för att ha alla dessa symptom igen vore drygt! Är dock vettskrämd för tisdag. Trots att jag inte blöder så har hoppet sjunkigt efter ett testlagret-test igår. Det var fortfarande starkt, men lika? Hoppas ni andra kan njuta av helgen :)
Ja det har gått sjuuukkkktt fort! Tänk att det var i april iår vi körde igång!! :)
Ska dra mig historia lite kort.. Jag blödde till och från , mycket till jättelite under flera veckor i början.
Fick alltid höra att " man kunde göra det när man gjort en IVF" , dvs att dom varit och "irriterat" så mycket där inne att det blir bara så ibland.
Jag gick på kontroller / ultraljud 1 gång i veckan, och allt såg så bra ut, men läkaren såg på ultraljudet att det fanns blödningar, var dom kom ifrån och varför visste ingen.. Min första "störtblödning" fick jag i v 6 ( tror jag det var ) och ringde i panik till läkaren och fick komma in direkt, men allt såg bra ut, det var då vi såg hjärtat på lilla bebisen för första gången, åhh jag har aldrig grinat så mycket av lättnad!
Den andra " störtblödningen " jag fick - då trodde jag verkligen att det var helt kört. Jag hade varit på ultraljud på morgonen och allt såg normalt ut, förutom att det fanns en blödning brevid fostret , läkaren sa att jag skulle fortsätta blöda men att allt såg bra ut med barnet. Senare på dagen , efter jobbet, åkte jag på en affär och skulle snabbt bara köpa en klänning. Väl inne i affären känner jag hur det vara " smäller till" mellan menen, det rinner blod nedför benen, hela byxan full i blod. Panik. Hem fort som fan och det bara rinner ... fick stå i duschen, ringa killen som jobbade på annan ort, ringde 1177 och frågade hur jag skulle göra och då säger kärringen " ja men det där är missfall" , åk in till sjukhuset så du inte svimmar när du blöder så mycket.. tack. verkligen stöttande . not. Väl på akuten så fick vi snabbt träffa en gynekolog/läkare som snabbt in med ultraljudstaven och konstaterade att det var tvillingar där inne!! :) Så det var inget missfall, och blödningen berodde troligen på den... Dock så dog den några veckor senare, och när den var helt borta så slutade jag blöda, så antagligen så var det kroppen som insåg att det var något galet och stötte bort det. Så man kan säga att efter v 15-16 så slutade jag blöda. Dock så hade jag en blödning för några veckor sedan och blev livrädd.. ringde till barnmorskan som tog in mig direkt och det hon först sa innan gyn undersökningen att det säkert var svampinfektion, har dom kollat det på dig ? man kan lätt få det när man är gravid. Dock hade jag inte det utan fick åka till sjukhus för vidare koll, där dom inte hittade nått speciellt "fel" så några dagar senare så slutade jag blöda och allt verkar vara lugnt.. men man blir så jääävla nojjig!!!