• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Freja150

Oj, vad många ruvare det finns i tråden nu! Håller tummarna för er!!!

Drömmer om ett barn: Infosamtal?! Vi har bara blivit ordinerade att ringa kliniken när jag får mens (vilket borde vara ca 2 v bort då ÄL infann sig under helgen). Då ska vi köra ostimulerat FET, eftersom jag har regelbunden ÄL och mens fick jag höra - inget snack om saken. När jag fått mens räknar vi ut dag 11 och de bokar in VUL då, på VUL:et ska jag få veta när jag ska börja testa med ÄL-test, sex dagar efter utslag blir det FET. Allt detta fick vi veta när vi ringde in resultatet efter förra IVF-försöket. Om mina beräkningar stämmer blir det FET kring 1:a advent

Norris: vad kul att det kan bli aktuellt med två embryon tillbaka! När väntar du din mens? Vi kanske hamnar i fas även denna gång =)   

• Norris

Freja150: jag vet inte alls när mensen kommer men jag hoppas på nästa vecka :)
    När ska du ha?
    Vi ska göra ul på dag 12-14 å sen blir FET 6 dagar efter det :)

• EbbaGrön

Ska på ultraljud imorgon, är då i v. 12+0, är sjukt nervös!
    Håll tummar och tår för att allt ser bra ut!!  

• ali85

Drömmer om ett barn: jo tack de går bra:) ska ta blodprov i morgon och jul på torsdag, så går vi se. Men de lät som om de kunde bli äggplock nästa vecka, hoppas:) Hur går de själv då? Vårt2012: styrkekramar!

• EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-10-30 22:01:06 följande:
    EbbaGrön: Förstår att du är nervös. Mår du bra eller? Lycka till imorgon:)
    Allt såg bra ut, den rörde sig och höll på där inne :)
    Jo, jag mår bra, lite illamående om jag blir för hungrig, annars mår jag bra, sj då? 
  • mammaidamaria

EbbaGrön: Så härligt att höra:) Jag är likadan, känner av de om jag äter dåligt. Har börjat äta järntabletter för jag har haft fruktansvärd huvudvärk i ca 3 v. Låg på gränsen till för lågt värde, men annars är de bra. Har magen börjat synas?

• heli78

Hejsan allihopa!
    Jag har också gjort min första IVF i Umeå, närmare bestämt den 31/8. Plussade 20/9 (tjuvtestade innan + också) och på VUL såg vi ett hjärta picka i v 8+0. Detta är verkligen en resa värre än värsta berg- och dalbanan. Har haft blödningar tidigt och var helt säker på att detta inte skulle bli något. Efter VUL har jag dock inte haft mer blödningar och nu hoppas jag bara jag kan sluta noja om MF och bara njuta. Men det är inte lätt. Har följt tråden ett tag utan att skriva och det är så skönt att se att det finns fler än mig, jag är inte ensam. Tack alla för att ni delger era erfarenheter, tråkiga som roliga.

• Chan2

Hej på er alla igen, det är ett tag sedan jag skrev något men nu idag kom jag på att det kanske kan vara ide att fortsätta äta de folsyretabletter vi hämtade ut iom vårt IVF försök. Jag slutade ju med dom när de ej vart något utav det.

Frågan jag har är om ni tycker det är bra att äta dom nu när vi försöker själva eller ska jag börja ta dom när jag vet att vi blivit gravida (OM vi någonsin blir det)

Hoppas att ni förstod min fråga Glad

Förresten kul att se att vi blivit sååå månag fler på kort tid! {#emotions_dlg.flower}

• Petto 83

Läste någonstans att man kan börja äta typ 3 månader innan för att bygga upp folsyra i kroppen. Så det borde ju inte göra nån skada