• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Äppelkaka
    björnen2007 skrev 2012-11-21 22:37:57 följande:
    Grattis Tinzu magiskt är det..
    Drömmer om barn: håller tummar och tår för er..

Själv känns det som om jag tappat hoppet. Sticker i magen och i äggstockarna, ilar i underlivet, och molvärk varje dag. Men jag tror bara det är mens på g. Är på ruvar dag5 i dag med en blastoblasto...
    Precis så kände jag när jag blev gravid efter att ha fått en liten blasto tillbaka Just saying...

håller tummarna!
  • björnen2007

Äppelkaka: det låter ju lite mer hoppfullt, men jag tänker inte tjuvtesta, jag vågar inte.. Gjort det tidigare gånger, men denna ska jag inte.

• ali85

Fick just veta att inga ägg överlevt, blev inga ägg till frysen.:( kul för de känns ju som att hoppet är ute för den de satte in oxå.

Har samma symtom som när jag ska ha mens. Tappar allt jag håller i, svullen mage, trött och ont i huvudet, ont i benen och irriterad! Åh vad livet blev sååå mkt tråkigare på bara någon minut.

För vad är oddsen att detta embryo ska överleva när 7 andra inte gjorde det.

Och att få fler än ett försök vara ju bara om man var gay!

Less!!!!

• A79
    ali85 skrev 2012-11-22 15:43:03 följande:
    Fick just veta att inga ägg överlevt, blev inga ägg till frysen.:( kul för de känns ju som att hoppet är ute för den de satte in oxå.
    Har samma symtom som när jag ska ha mens. Tappar allt jag håller i, svullen mage, trött och ont i huvudet, ont i benen och irriterad! Åh vad livet blev sååå mkt tråkigare på bara någon minut.

Less!!!!

Åh.. tråkigt att äggen inte överlevde..
    Måste hålla hoppet om den du har för så hade faktist jag oxå!
    Känndes precis som att mensen var på väg men här sitter jag gravid i vecka 36!!!
    Jag håller tummarna iaf!Ang fler försök... trodde att det gällde alla??
    Inte bara de som är gay?
    Hm.. låter orättvist tycker jag alla borde få lika många försök!! 
  • ali85

A79:

Tack!:) känns ju lite bättre att du haft samma som jag. Men åh vad de hade känts bättre om man hade en liten backup plan.

Så sa iaf Nora på kliniken nu när jag ringde dit. Hon sa att media vinklat de lite fel. Tycker att de är konstigt att alla andra län har tre försök men inte norr och Västerbotten!

Om de nu vill ha mer folk hit borde de vara mer rädd om alla!

Blir inte bättre av att min mans kollega säger att ingen hon känner har klarat av ett ivf försök på första försöket!

Han är en sån som ser allt lite svart och vitt! Så nu blev han ju såklart oxå jätte besviken att de andra inte lyckats överleva, och känner att allt är kört för att hans kollega sagt de!!

• Äppelkaka
    ali85 skrev 2012-11-22 15:43:03 följande:

Less!!!!
    Nej vad tråkigt! Klart man vill ha några i frysen, om inte annat för syskonförsök. Jag hoppas ändå att den prick ni fick tllbaka vill stanna
  • Äppelkaka

Från att ha varit lugn till att bli nervös igen...

Vet ni hur länge de jobbar på IVF-klniken? alltså, hur sent kan det bli innan de ringer?

Var ju på ultraljud i morse men de har inte ringt än och med tanke på hur stressigt de hade det på sjukhuset i förmiddags så börjar jag fundera på om de glömt att faxa resultatet.... Obestämd

• Tinzu

tack så mycket alla!

ska meddela när det är mer säkert, för igår fick jag rosa flytningar, idag mer orangea flytningar.. så jag hoppas det bara är tillfälligt. Läkaren här vill att jag ska göra VUL om 2 veckor för att se så allt ser rätt ut eller något, då det plötsligt blev en spontan graviditet efter så lång tid 

• Nektar

Så här har jag uppfattat reglerna samt från info via kliniken:

Om du gör ett IVF för första gången och inte får några ägg sparade till frysen får du ett helt nytt färskförsök ändå. Alla ska ha rätt till 2 försök. Det där om 3 försök till lesbiska par vet jag inte om det stämmer eller ej. Men det kanske är skillnad på insemination och IVF?

Gällande detta med garanti för nytt färskförsök sa Jenny till mig att det kan vara bra att kontakta de som skickat remissen till kliniken om detta gjordes innan förslaget klubbades. Möjligen gäller det inte oss då men kan gå att "överklaga" om det inte gått för lång tid...     

• Äppelkaka

De ringde just, nu är jag lugn och glad igen Äggplock plock på måndag, tjohoo!

Eller vet inte om man ka tjoa över det men ni fattar säkert hur jag menar Nu är vi på gång i alla fall!