• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • turtle01

Tinzu: å vad roligt! Stort grattis! Samma sak hände mig; efter misslyckad ivf i början av sommaren så tog vi semester från allt ivf. Skulle göra fet till hösten. Reste bort, drack vin, jobbade, umgicks etc... sen i september upptäckte jag att mensen var sen. Testade positivt! Är nu i v.16. Håller mina tummar för er!

• daduck

Hur gör man när man liksom inte orkar? Vi är på vårt första försök, sprutdag 2 så inte så gamla i gemet. Men hur gör man?

• Äppelkaka
    Tinzu skrev 2012-11-21 19:12:14 följande:

Tjoho! Vet inte om ni minns mig, men jag och sambon tog en paus från IVF försöken, vi tänkte vänta tills efter nyår.. vi bestämde oss för att köpa en clearblue monitor undertiden, och så råkade jag bli massor av sjuk med förkylningar och halsfluss så jag har gått på penicillin, bafucin, strepsils och hostmedicin.. och i fredags såg vi då på testen, jag är gravid. va? håller tummarna nu att den stannar hos oss vad är chansen ens att det plötsligt skulle hända spontant? jisses

Men allvarligt.... grattis! Gud vad kul att höra att det fakriskt kan gå ändå!  Härligt att höra att du är gravid
  • Emilotta
    Tinzu: Åh vad glad jag blir för er skull!!! Jättegrattis! skrivs gärna lite då och då hur det går för er!

turtle01: Hur går det för er??

daduck: välkommen till forumet, jättesvår fråga att svara på, men tänk på att hormonerna kan få dig att känna väldigt mycket jobbiga känslor och det kan kanske vara bra att få en samtalskontakt. Sen måste ni ställa er frågan om det är värt det, om det är värt allt så är det nog bara att stå ut och försöka ta hand om varandra i relationen. tänkt på att ibland unna er lite extra, kanske bara att gå ut och äta middag och gå på bio kan göra att man flyr från allt en stund.

björnen2007: jag tycker det låter som gravsymtom och håller alla min tummar att det ska gå vägen!! vill inte få upp förhoppningar i onödan men jag tycker verkligen inte du ska ge upp än!
  • Äppelkaka

drömmer om ett barn: Vad skönt att du slipper må dåligt av behandlingen Hur gick det för dig idag? Själv är jag hur glad som helst just nu och börjar tro att det kan gå bättre den här gången (fick ju inte fram några ägg förra gången pga av fel på sprutan)! Hon fick ta in en sköterska fär hjälp att räkan och hittade 17 st äggblåsor stora nog att räkna! på den enda lilla äggstock jag har kvar! Helt otroligt, snacka om att det verkar kompensera för sin förlorade kompis

• VackerBlomma

Hallå, hallå... Tack för ert stöd... Blödningen har inte slutat.... Ska väl ändå testa på tisdag för att få det gjort och kunna meddela kliniken hur vi ska gå vidare.

Såå kul ändå att läsa om er som blivit spontangravida bara sådär helt plötsligt, det är verkligen magiskt!

• Äppelkaka
    björnen2007 skrev 2012-11-22 12:51:39 följande:
    Äppelkaka: gud vad kul, det kommer gå jätte bra.. Lycka till

Tack så mycket Ja, jag tycker ju att det borde kunna bli åtminstone några funktiondugliga ägg av det här
  • turtle01

Emilotta: skriver du i någon umeåtråd? Det går iaf bra för mig, lite ryggont ibland men inget illamående alls nu. Berättade för kollegorna häromdagen. Har tom vågat köpa ett litet klädset från HM. Och ska kika på en vagn imorrn. Samtidigt känns det lite overkligt ibland än, känner inget sprattel men det här börjat synas en liten kula.