• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83
    Kvinna32 skrev 2012-12-03 21:10:55 följande:
    Är försöket landstingsförsök petto 83?

Nä, vi betalar detta el ja vi skulle ha gjort det men nu blev det inget.
  • Freja150

Petto 83: jag ska erkänna att jag inte hängt med så jättebra i tråden på sistone men jag tycker det låter som att ni ska få göra om hela försöket och bara betala för ena försöket! Har förstått att ös inte är att leka med så jag hoppas du nr bättre! Vi fick, lite snopet tillbaka båda våra frysta blastocyster! Det första dom tinade "såg först inte så bra ut" som dom sa och då tinade dom det andra. Sedan återhämtade det första sig så när vi väl var där såg båda bra ut och vi fick frågan om vi ville sätta in båda! Lite överrumplande men kul. Nu har vi dock inget kvar i frysen så vi hoppas verkligen på detta nu! Testdag 19/12, kan någon vara snäll och uppdatera listan? Drömmer om ett barn: fragment syns bara på fåcelliga embryon så om det klarar sig till att bli en blasto så försvinner fragmenten, om jag förstod hon på labbet rätt. Hon sa även att alla embryon har mer eller mindre fragment i början. Men det måste ju varit lite mer fragment för vår del då dom förde det på tal, men det är absolut inte kört!

• Kvinna32

Petto 83: jag tycker det vore självklart att ni inte behöver betala något för detta försök då dom klantar sig.... Sen som plåster på såren fri infrysning! Om dom inte tycker det kräv det!!

• 3villbli4

drömmer om ett barn: äggplocket gick jätte bra, Vill inte skrämma någon, alla är ju olika men jag tycker ärligt att det gjorde fruktansvärt ont, jag grät mig igenom hela äggplocket. Av 25 äggblåsor fick vi ut 9 ägg, de tyckte tydligen att det var jätte bra resultat så ska bli spännande att se. Om inget går fel så ska vi sätta tillbaka en två dagars imorgon, de skulle höra av sig om de skulle odla längre.

• VackerBlomma
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * Norris (inväntar FET) 
    * jenads( inväntar FET i Jan.)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Nektar (1:a IVF, start 25/11) 
    * Petto83 (start 25/11)  

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild (behandling inför FET i Dec) 
    * Freja150 (FET 3/12)
    *3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök) ÄP 3/12 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar  
    * ali85 TD 3/12 
    * Sofiali77 TD 14/12 
    * Kvinna32 TD 17/12
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Td 19/12

* Freja150 TD19/12

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF)

Petto83: Så trist och ledsamt för dej. Jag tycke du ska kräva att få ett helt nytt försök inkl. en gratis FET. Jag menar en överstimulering är inget att leka med.... Ta hand om dej, kram!

EEJ: Verkar lovande för dej nu, håller tummarna för er!

• A79
    Petto 83!
    Jag tycker som VackerBlomma!
    Att du borde få ett helt nytt försök & en gratis FET!

Hoppas att du mår bättre snart!

& Nu tjejjer är det JUL om 20 dagar!!!
    & kanske bebis..
    Det är så nära nu att..ja vet inte vart jag ska ta vägen!! Skrattande   
  • Petto 83

Tack så otroligt för ert stöd.

Gjorde gårdagen lite lättare.

Håller tummarna för er alla.

Kram på er

• EEJ
    Freja150 skrev 2012-12-04 07:35:58 följande:
    Vi fick, lite snopet tillbaka båda våra frysta blastocyster! Det första dom tinade "såg först inte så bra ut" som dom sa och då tinade dom det andra. Sedan återhämtade det första sig så när vi väl var där såg båda bra ut och vi fick frågan om vi ville sätta in båda! Lite överrumplande men kul. Nu har vi dock inget kvar i frysen så vi hoppas verkligen på detta nu! Testdag 19/12, kan någon vara snäll och uppdatera listan?
    Åh då har vi samma testdag och typ samma förusättningar. Spännande! Håller tummarna för oss!!

Låter ju positivt att den första blastocysten återhämtat sig innan insättningen.   Får du någon övrig medicinering?
  • LongingForAChild

Ska göra VUL på torsdag för att kolla slemhinnorna. Dock har jag inte mycket hopp eftersom jag fick min mens i lördags och den slutade typ igår/idag. Dock har jag mycket mensvärk men tror ändå inte slemhinnorna hunnit återhämta sig till torsdag och då lär jag få avbryta och börja om med behandlingen i Januari istället.

Känns inte så kul men inte mycket att göra åt tyvärr. Försöker hålla humöret uppe ändå och tänka att om min kropp inte är redo än så är det ändå bäst att vänta. Men lätt är det inte.

Hoppas det går bättre för er alla!!

• LongingForAChild
    3villbli4 skrev 2012-12-04 09:31:20 följande:
    drömmer om ett barn: äggplocket gick jätte bra, Vill inte skrämma någon, alla är ju olika men jag tycker ärligt att det gjorde fruktansvärt ont, jag grät mig igenom hela äggplocket. Av 25 äggblåsor fick vi ut 9 ägg, de tyckte tydligen att det var jätte bra resultat så ska bli spännande att se. Om inget går fel så ska vi sätta tillbaka en två dagars imorgon, de skulle höra av sig om de skulle odla längre.
    Jo jag tyckte oxå det gjorde jätte ont, dock påverkade det nog i mitt fall att jag har tunna slemhinnor så bara när han tog med bomull och rengjorde före så började jag gråta av smärtan. Så är man ju känsligare med alla hormoner i kroppen.