• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Jag vet inte än...ska på VUL på tisdag så då får jag domen, jag har inte blött något alls sedan nyår, men den hade ju minskat ung 25-30% förra kollen så nu hoppas jag att kroppen tagit hand om det mesta, och helst att bebis då kommit upp lite också... Känner mig då gravid, magen är uppblåst och ser redan större ut, eller i alla fall mer utåtstående... ska bli skönt att berätta för alla sen och slippa gömma magen!! Men oron finns såklart att det inte ser bra ut... gick dock in i v13 nu, så om allt ser bra ut ska ju risken för MF minskas radikalt nu...

• Emilotta

Drömmer om ett barn: jag har hört att många förstföderskor går över tiden men jag har ingen siffra på det. Min mamma gick över 2 v med både mig och min syster men hoppas det inte har någon betydelse. det verkar också vara olika när bebisarna fixerar sig. ibland kan de ske precis på slutet och sen kommer den ut så får hoppas på det. 

Har du fått höra nått om antalet befruktade?

• EEJ

Jag går in i v 12+0 idag!

Jag har de senaste dagarna börjat känna små puffar långt nere mot pubisbenet, typ som om någon trycker lite försiktigt inifrån. Kan det vara bebisen? Det känns tidigt?  

• jennyz

Jag vet inte, de brukar säga att man känner ett fladder där inne, pyret väger ju bara typ 15gram ännu, men det kan ju vara något relaterat till bebisen ändå...

Jag fick en brun flytning nu, riktigt slimig sak... Hoppas verkligen att det inte är någon fara!!! Hoppas att det har med koaglet att göra, att det är borta nu!! Känns väldigt länge till tisdag nu!!! det sliter och drar på höger sida också, växtvärk kanske...

• LongingForAChild
    Äppelkaka skrev 2013-02-03 18:42:52 följande:

Oj då, det var tråkiga nyheter. Tänk vad mycket som kan krångla när det gäller att bli gravid Vad innebär en hysteroskopi, är det ungefär som att göra en biopsi? Jag hoppas att du får hjälp att hitta svar och lösningar!
    Det är när de går in med en kamera i livmodern och kollar runt. De kan tydligen göra mindre ingrepp oxå om det är nödvändigt.
  • LongingForAChild
    Snöflinga skrev 2013-02-03 22:21:51 följande:
    Å så jobbigt!
    Jag fick prova två omgångar med tabletter och nu senast också med plåster innan det blev en ok slemhinna. Det känns så surt - kan inte ens kroppen fixa en ok slemhinna! Så kände i alla fall jag. Hoppas att de kommer fram till hur de ska gå vidare för dig och att det löser sig.

Växte slemhinnan när du gjorde IVF:en med sprutor?
    Nä det var ju tyvärr det den inte gjorde det var vid äggplocket som läkaren upptäckte mina onormalt tunna slemhinnor.
  • drömmer om ett barn

jennyz: Flytningen är säkert det sista som nu kommer ut. Tror inte att det är någon fara men förstår att det känns olustigt. Håller tummarna för att det ser bra ut på tisdag så att ni får berätta den glada nyheten för alla!

Emilotta: Okej, men inget av detta behöver ju betyda att du också går över tiden. Mycket kan hända under dom närmaste dagarna..

Har inte hört något från kliniken. Har alltid fått veta resultatet när det är dags för återföring så får snällt vänta tills imorgon.

EEJ: Härligt att du går in i vecka 12! Skönt att dom mest kritiska veckorna snart är passerade.

• VackerBlomma
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar

{#emotions_dlg.flower}
      Sprutar  *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) ÄP 6/2
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Nektar (FET 12/2)

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök)TD 8/2
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2

Gravid Gravida

* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF) * Norris (FET) BF 28 aug

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • VackerBlomma

Hej på er!

Igår fick vi göra vårt FET. Det gick toppen bra, de behövde bara tina upp en av de 3, så nu finns 2 stycken kvar i frysen:)  Och Dr. Solensten är ju bara för toppen, han verkar så säker och lugn på det han gör, så vi sa både jag och sambon att vi fick en bättre känsla inför ruvartiden än förra gången! Det sista Dr. Solensten sa innan vi lämnade kliniken var att nu måste vi tro på att det här ska gå vägen för det är minst lika viktigt att vara positiv och tro att det ska lyckas.

äppelkaka: Grattis till plusset. Underbart! 

• Äppelkaka

Vackerblomma: Grattis till ett lyckat FET idag! Perfekt att ni har två kvar i frysen Glad

drömmer om ett barn: Denna nervpress....det hade ju varit bra för er att få ett litet förhandsbesked idag i a f men jag håller så klart tummarna och hoppas att vi får en positiv uppdatering imorgon Glad

jenny z: Jag tror också att det där var de sista resterna som kom ut och att det kommer att se fint ut på tisdag.

Kan ni kanske hjälpa mig med en sak? Jag får inte till det här med graviditetsuträkningen på den här sidan för att se vilken vecka jag är och så. Jag fick mens den 8/1, ägglossning den 19/1 och jag har en cykel på 26 dagar. Hur sjutton ska jag få ihop de parametrarna? Antar att det är viktigast att ÄL ligger på rätt dag eller?