• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-08 13:38:00 följande:
    Av sex ägg var fem mogna. Tre stycken blev befruktade och jag har fått tillbaka två (4-celligt + 5-celligt). Den tredje var 6-cellig och den skulle dom prova odla vidare.
    men så fantastiskt att höra att det gick så bra denna gång!!! och vad spännande med 2!!! nu ska det bli barn för er!!! kramar!
  • Nektar
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-08 13:38:00 följande:
    Av sex ägg var fem mogna. Tre stycken blev befruktade och jag har fått tillbaka två (4-celligt + 5-celligt). Den tredje var 6-cellig och den skulle dom prova odla vidare.
    Grattis! Det lovar ju kanongott! Såå spännande att ni fick sätta tillbaka två st! Vardet erat önskemål eller var det på klinikens inrådan? Men varför inte chansa sätta in det som kommit längst i utvecklingen och odla något av de andra vidare?
    jennyz skrev 2013-02-08 13:55:40 följande:
    Grattis till lyckat resultat, nu ska det funka för er!!!!!!!!

Själv fick jag en stor slemgrej i trosan igen, ung 1cm i diameter... Men ingen antydan till blod i alla fall, kanske det bara är "det andra"... Tur att det inte är så länge till tisdag, kommer dock att ha rekordpuls då tror jag!!
    Tror säkert att det bara handlade om det som dem redan konstaterat borde komma ut av sig själv. Uppdatera genast på måndag! Vi knäpper fingrar och tår för ert lilla pyre!

Äppelkaka: Grattis till ytterligare positivt test och kul med officiellt BF-datum :) Är du inbokad på första UL:et ännu?

Jockelina: Vi har inte hört något från dig. Hoppas till tusen att det gått bra! Uppdatera gärna!

Kvinna 32: Kul att du är igång igen! Alltid segt att vänta!

Äralltupptaget: Känner inte igen dina symtom i samband med FET. Det jag yrade om gällande cellförändringar visade sig troligtvis var en polyp som bildats på slemhinnan (efter samtal med kvinnokliniken). Mycket troligt det har att göra med min bästa slemhinneproduktion någonsin och går säkerligen bort av sig självt. Jag håller tummarna att dina bekymmer går över snarast :)       

• drömmer om ett barn

Tack för alla fina kommentarer! Hjärta Det känns mycket bättre denna gång så blir spännande att se om vi har turen med oss.

jennyz: Vi får hoppas att allt som inte ska vara därinne har kommit ut nu, känns nästan som det. Skönt att det inte kommit mer blod. Nu SKA graviditeten flyta på utan problem! Solig

Äppelkaka: Härligt att plusset höll i sig hela vägen till TD, grattis! {#emotions_dlg.flower} Vad roligt med ett BF-datum, måste kännas lite mer verkligt nu?

Ja, verkligen stor skillnad jämfört med förra gången. Min kropp verkar inte följa regelverket för hur den bör bete sig i dessa sammanhang.. Skrattande

Nektar: Det var kliniken som frågade om vi ville sätta tillbaka två och det tackar vi inte nej till. Efter två dagars odling ska embryot ha 4 celler vilket innebär att dom två andra hade delat sig för snabbt. Dom ville därför inte frysa ner den 6-celliga direkt utan vänta för att se om den "kommer i fas" om några dagar. Jag tror inte att den hamnar i frysen, men man vet ju aldrig.

Snart dags för FET, hur känns det? Glad

Petto 83: Hur går det med sprutandet?

VackerBlomma: Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Så himla skönt att bara behöva tina upp en, den måste vara riktigt bra kvalitet! Nu hoppas vi att detta resulterar i graviditet.. Solig

• drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Kvinna32 (beräknad spraystart 18 feb)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Nektar (FET 12/2)

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • 3villbli4

VackerBlomma: grattis till ruvarstatus! drömmer om ett barn: vad spännande att ni fick tillbaka två. Håller tummarna för er och nu är det er tur !!!! jennyz: hoppas att allt ser fint ut till veckan. Jag har gått in i v13 idag, men illamåendet och kräkningarna hänger ännu i. Tillbringar minst en dag i veckan på gyn avd för dropp. Men det viktiga är ju att bebis mår bra så jag klagar absolut inte. Håller tummarna för alla er som ruvar och hoppas att ni får era plus nu.

• drömmer om ett barn
    3villbli4: Tack! Solig Tråkigt att höra att du fortfarande mår så pass dåligt att dropp krävs. Hoppas verkligen att det vänder och att denna graviditet blir lättare än den förra. Du är en riktig kämpe!
  • Freja150

Äppelkaka: stort grattis till ditt fina plus!

Drömmer om ett barn: härligt att det gick så bra på äggplocket med bra skörd dessutom och så klart spännande med två! =)

Jennyz: förstår din oro, om än jag inte tror det är någon fara. Det kommer gå bra på tisdag ska du se!   

• Petto 83

Drömmer om ett barn: så kul att kroppen vände och att det gick så bra denna gång :)

Det går bra med sprutorna, har dock huvudvärk men vet inte om det kan vara sviter från flunsan el om det är en biverkning. Vul i fredags såg bra ut, så förhoppningsvis slipper vi ÖS denna gång. Har ny tid på tisdag så då får vi nog veta tiden för äggplock :)

Trevlig helg alla

• Äppelkaka

Freja150 : Tack så mycket Glad

Petto 83: Hoppas innerligt att du slipper överstimulering den här gången, det verkar ju lovande om det ser bra ut nu.

3villbli4: Stackare, jag tycker att ingen ska behöva må så dåligt som gravid! Jag kan villigt erkänna att jag skulle kunna hoppa över gravitditeten bara jag fick ett barn. Min man hade gärna fått ta över stafettpinnen den här gången om det var möjligt.... Jag vill ha ett barn till, inte en graviditet, det har bara varit jobbigt tidigare för min del. Sedan är det så klart värt det men jag hade helst sluppit alla jobbiga krämpor.

Nektar: Tack Glad Jag är inte inbokat på första ul än utan mitt sjukhus ska skicka ut en kallelse så att jag har tid om ca 3 veckor. Känns väldigt länge...

drömmer om ett barn:  Ja det känns mer verkligt nu och jag har en bra känsla i kroppen så jag tänker som sagt inte oroa mig så mycket om jag kan undvika det. Fortsätt tro att det går bättre den här gången och tillåt dig att drömma om vad som händer om det blir bebis Drömmer

• Emilotta

tänkte bara meddela att jag inte kommer gå över tiden för imorse 8.30 så splashade vattnet ut på sovrumsgolvet Glad . vi åkte in och bebis var inte alls fixerad så vi blev kvar hela dagen och jag var i sängläge för att navelsträngen inte skulle åka ner i kläm. men framåt kl 17 så hade bebis fixerat sig ordentligt. men eftersom jag inte har värkar än så är vi nu hemma på permis till imorgon kl 07- får se om det tar fart inatt eller annars verkar det som att jag blir igångsatt imorgon bitti. jag har inte famliljelivsappen på telefon så det blir en uppdatering när jag är hemma igen.