• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Äppelkaka

Det tog en bra stund innan jag var nödig nog att ta ett test men nu vet vi och jag är GRAVID!! Just nu tänker jag inte oroa mig utan njuta av det faktum att jag har ett mycket tydligt Plus på stickan!

vårt 2012 skrev 2013-02-04 16:17:28 följande:
    Äppelkaka! Jag hoppas !!!

Alla: Ni som har tinat blasto, hur många har ni fått tina upp?
    Vid vårt första FET så tinade de upp fyra stycken (två i samma strå) och vi fick tillbaka en. Vid andra FET hade vi bara en i frysen och den klarade upptiningen. Den här gången hade vi två i frysen och eftersom den första bara såg halvbra ut så tinades den andra också. Vi fick tillbaka båda så nu återstår att se om det är en eller två Glad
    Snöflinga skrev 2013-02-04 21:55:11 följande:
    Äppelkaka: Konstigt med så olika tid för testdag? Men vi gör stimulerat, kanske kan det vara därför det är längre tid? Hoppas att det visar sig att du är gravid nu!

vår2012: Vi har gjort en FET, hade tre blastocyster i frysen i två strån. De tinade ett och det klarade sig finfint. Men vet ju inte ännu om det blivit någon graviditet.
    Aha, då är det nog därför. Vi kör ostimulerat så det är därför jag törs testa idag när mensen hoppat en dag.

Till er alla: Den här tråden i toppen! Det är guld värt att ha några att följa i medgång och motgång {#emotions_dlg.flower}     

• vårt 2012
    Äppelkaka: Så glad för er skull!!
     Jag fick svar av kliniken igår och pga av all hormon påverkan vill de ej sätta in i denna cykel utan vi får vänta till nästa..

Alla:
    Tack för svar om blasto tining!
    Jag är sugen på att prova FET nu, för å prova med en blasto, det har vi aldrig gjort tidigare utan endast satt in 2 dagars embryon, och jag tycker att plockningen har blivit värre å värre för varje gång, psykiskt, inte fysiskt.
    Vi har tre blasto frysta i var sitt strå, så jag tycker att nån borde klara upptiningen.

Tog ytterligare ett test igår RFSU som ska vara super känsligt, men det är blankt så nu ger jag upp med lutinus.
    Blöder otroliga mängder, så jag väljer att inte ta mer hormoner, utan fokusera på nästa om gång, men shit va långt det kändes till i mitten av mars!!!

• Emilotta
    Äppelkaka stort grattis till ditt Plus, så underbart!!!

Vårt 2012: ledsen att det inte gick denna gång heller, jag förstår att det känns som en evighet till mars. varma kramar 
  • Nektar

GRATTIS äppelkaka, vad fantastiskt! Skönt att läsa att det kan funka efter några försök! Vilket i raden var detta för dig?

Jag ser ut att få återföra en blasto på tisdag, min slemhinna var, tack vare, femanesten 11 mm idag :) hade jag aldrig trott, men extra östrogen var tydligen bra för mig! Frågade om upptiningschanserna för blasto och de svarade 50-75 % chans.

• Nektar

Förresten är det någon som råkat ut för att ha cellförändringar i samband med ivf? Har haft det innan men det försvann, nu tyckte jag det ev kändes igen. Vad har rådet varit då - ta bort/ta inte bort före graviditet?

• Äppelkaka

Tack så mycket! Glad Det känns bättre den här gången än senast när det slutade i tidigt missfall. Har mer symtom och en bra känsla kring det hela så jag väljer att tro att det går vägen nu.

vårt 2012: Vad synd att det verkligen är kört den här gången och jag håller med om att det är långt till mars! Jag tror stenhårt på att sätta in blastocyster med tanke på att FET är det som har fungerat för oss. Förre överläkaren här på vårt sjukhus sa att det många gånger kan vara bättre för kroppen att få sätta in embryon i naturliga cykler istället för under hormonbehandling. Jag har fått tre plus på gravtest efter FET med blastocyster så om de klarar upptiningen så är de livskraftiga små saker Glad

• Äppelkaka

Rättelse: Vi har fått två plus vid FET, förra gången var ju ett färskförsök men det blev ju inte mycket av det ändå....