• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EbbaGrön
    Mustikka skrev 2013-02-03 11:24:25 följande:
    Latensfasen är här och jag säger bara AJ! Haft värkar sen igår middagstid, vi åkte in men värkarna kommer inte tillräckligt ofta och jag hade inte öppnat mig:(

A79: Kommer inte ihåg vad du skrivit. Gick det snabbt för dig eller hade du en lång latensfas?
    Åhååå spännande =)
  • EbbaGrön
    turtle01 skrev 2013-02-03 08:27:38 följande:
    Ebbagrön; kan du lägga till mig på din profil så jag kan skriva meddelande till dig?!
    Här på familjeliv eller på facebook? Vet inte hur man lägger till här på familjeliv =/
  • Äppelkaka

Jag håller på att driva mig själv till vansinne idag.... Har TD den 8/2 och väntade mens igår (FET i naturlig cykel). VI bestämde att jag ska testa ikväll om inget hänt och jag är helt förvirrad. Vill jag verkligen veta innan en blödning om det har misslyckats? Jag törs inte tro att det skulle kunna ha gått vägen trots att jag intellektuellt sett VET att det finns klar chans till graviditet med tanke på att vi satt in två stycken varav en blastocyst t o m höll på att kläckas. Hur skulle det vara möjligt liksom, vi som misslyckats så många gånger?

Det känns ju dessutom ungefär som när jag blev gravid med sonen och om det inte är något, har jag då gått och inbillat mig alltihop? Äh, jag bara svammlar märker jag och vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget. Självklart vill jag veta om jag är gravid men det är just att behöva stå inför ett ev misslyckande som känns så otroligt jobbigt.

• jennyz

Äppelkaka: håller tummarna för ett plus idag, om du inte ändrar dug och väntar såklart... låter dock lovande tycker jag!!

• Nektar
    Äppelkaka: Förstår hur du velar! Om du hellre tar ett negativt besked ikväll hemmavid än ex på jobb eller att behöva testa samma dag som du sedan ska göra något/träffa någon så förespråkar jag ett tidigt test. Men jag tycker, liksom Jenny, att det låter lovande och tycker ni är värda ett positivt besked! Vilken rd är du på?
    Av nyfikenhet - vad är det för tecken du tycker är jämförbara med din tidigare graviditet?
  • Äppelkaka

Jag är på rd 10 idag så är jag gravid så kommer testet att visa det. När vi skulle testa då sonen blev till så fick min man nästan tvinga mig att testa på testdagen och klockan hann bli 21 på kvällen innan jag darrande kissade på den där förhatliga stickan Glad 

Det jag känner igen från förra gången är att det molvärker till och från sedan nästan en vecka tillbaka och jag brukar då aldrig känna så innan mens annars. Har haft en del känningar i ländryggen också och jämför jag med mina anteckningar från förr så är det ganska precis lika som då.

Fjärde gången gillt nu, ikväll vet vi om det blir syskon eller inte! Jag rapporterar senare Glad

• vårt 2012

Äppelkaka! Jag hoppas !!!

Alla: Ni som har tinat blasto, hur många har ni fått tina upp?

• jennyz

Äppelkaka: håller tummarna och ögonen på detta forum ikväll!!!

Vårt2012: jag har bara haft blasto en gång, hade bara en som klarade sig bra, dock ingen graviditet... Att ni har tre i frysen låter ju kanonbra, jag skulle gissa att fler än en klarar att Tinas upp, de ser mycket bättre efter fem dagars odling hur de utvecklas och de dåliga fryses inte in, så chansen är större att de klarar upptining än tvådagars embryon...

• Petto 83

Hej igen! Har massa att läsa igen ser jag :)

Hade en kanon kul fest och är nu laddad att köra igång. Lite lustigt är det, mensen kom på morgonen på festdagen så ikväll tar vi första sprutan :) Hoppas till gudarna att det inte blir samma skit som förra gången. Börjar på rätt låg dos tror jag, ska ta 112,5 av menopur. Har aldrig provat det förut så jag har inte så stor koll :)

• Snöflinga

Äppelkaka: Konstigt med så olika tid för testdag? Men vi gör stimulerat, kanske kan det vara därför det är längre tid? Hoppas att det visar sig att du är gravid nu!

vår2012: Vi har gjort en FET, hade tre blastocyster i frysen i två strån. De tinade ett och det klarade sig finfint. Men vet ju inte ännu om det blivit någon graviditet.