Äppelkaka skrev 2013-02-03 18:42:52 följande:
Oj då, det var tråkiga nyheter. Tänk vad mycket som kan krångla när det gäller att bli gravid

Vad innebär en hysteroskopi, är det ungefär som att göra en biopsi? Jag hoppas att du får hjälp att hitta svar och lösningar!
Enda jag vet är att de tar en kamera in i livmodern och kollar omkring där och kollar om de kan hitta nått som inte stämmer = en förklaring till min tunna slemhinna.
Snöflinga skrev 2013-02-03 22:21:51 följande:
Å så jobbigt!
Jag fick prova två omgångar med tabletter och nu senast också med plåster innan det blev en ok slemhinna. Det känns så surt - kan inte ens kroppen fixa en ok slemhinna! Så kände i alla fall jag. Hoppas att de kommer fram till hur de ska gå vidare för dig och att det löser sig.
Växte slemhinnan när du gjorde IVF:en med sprutor?
Jag tog tabletter i december men då vart slemhinnan bara 3,0 oxå.
Denna månaden tog jag tabletter i sammanlagt 3 veckor, sista veckan även med plåster.
Vecka 2 visade VUL 3,4 mm och så vecka 3 hade den istället minskat till 3,0 mm.
Så nu vill de hitta anledningen istället för att medicinera i all evighet.
Nektar skrev 2013-02-04 10:39:31 följande:
LongingForAChild: Beklagar verkligen! Känns ju fruktansvärt irriterande att det ska hänga på något så svårbehandlat! Hade S någon teori om varför inte plåsterna hjälpte alls utan den snarare blev tunnare? Zonterapi tror jag på - synd bara att det gör så fruktansvärt ont! Får du gå på zonterapin via kliniken och då på högkostnadsskyddet? Håller tummarna för er!
Ja det suger verkligen. Nä det var därför han ville att jag skulle få en ordentlig undersökning och försöka hitta orsaken, själv tror jag det är stress därför jag ska få Zonterapi, det är privat av en kompis styvmamma.