• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar
    Mustikka: Stort grattis till er lilla flicka!! Tog mig friheten att lägga till dig under Födda - hoppas du inte misströstar. Lägg gärna till eventuellt namn och ankomstdatum :)

Jennyz: Vad skönt att allt såg bra ut! Innebar det att det som kom ut var det där dem hade "varnat" för och som nu är borta helt?

Själv har jag idag blivit ruvare till en väldigt fin blasto. Klarade upptiningen utan att tappa några celler så nu är det bara att hoppas på att den fäster inom 48 timmar!! Av nyfikenhet; är det någon som känt att embryot har fäst eller fått nidblödning av det? Gällande förkylningens påverkan fick jag inget sådant svar att det kan vara bättre, men det skulle inte påverka trodde dem!     
  • drömmer om ett barn
    Snöflinga: Jag är också enormt trött, brukar alltid bli det av progesteronet. Svårt att hålla sig koncenterad på jobbet.. Ruvartiden är verkligen påfrestande men nu har du inte länge kvar! Får man sitt pluss så är det väl värt att vänta några dagar extra på! Solig

EEJ: Fick du några biverkningar av Trombylen? Igår kände jag hela dagen en kraftig "mensvärk" och tänkte om det har med den ökade blodgenomströmningen att göra.

A79: Allt bra med dig och lille Edvin? Glad

jennyz: Så underbart att allt såg bra ut på UL, vilken lättnad! Njut varje minut.. Drömmer

VackerBlomma: Skönt att göra ostimulerat, då slipper man mediciner som kan ge falska gravsymptom. Gissar att du inte fått progesteron utskrivet? Om du väntar mensen till helgen så skulle jag rekommendera att du väntar med testet tills dess om du kan! Skrattande

vårt 2012: Kommer ni göra ett nytt färskförsök eller FET nästa gång? 

Nektar: Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Härligt att upptiningen gick så bra!
  • Äppelkaka

Nektar: Grattis till ruvning! Härligt att du fått tillbaka en fin blasto, de är tuffa rackare om de dessutom klarar upptiningen bra Skrattande Jag tror inte jag känt exakt att det fäster men 2-3 dagar efter FET (vid graviditet alltså) så har jag börjat känna att det hänt något.

drömmer om ett barn: Jag vet, det är så drygt att ruva samtidigt som det är spännande. När jag har ruvat och det har tagit sig så har första tecknen varit att det liksom kniper och molvärker till och från. Det är säkert olika men för mig har det varit ett säkert tecken på graviditet.

Idag var jag på hälsosamtal hos bm, kändes väldigt konstigt att vara där igen! Hade nästan tappat hoppet om att det skulle ske. När jag kom hem hade jag fått kallelse till första vul den 27/2 och sedan är det inskrivning om en månad plus tid för blodprov inför KUB dagen efter. Det rullar på och när vi sett att hjärtat slår så ska jag tro på det hela på riktigt Glad

• Petto 83

Nektar: så kul att det gick bra med upptiningen.

Nu har vi fått tid för ÄP, fredag :) men shit vad nervig jag är.... När jag åkte idag till Vul-et så skaka jag rent. Har mått illa i typ 2-3 dagar och förstår inte varför. Hoppas det ger med sig. Hade ca 8 blåsor på ena sidan och 5 på andra. Så det är ju betydligt mindre än vad jag brukar ha så det är ju bra. Hoppas kvallan är bättre än tidigare så vi kanske kan få några blastisar ;) men det återstår att se.

• EEJ

Nix kände inget av Trombylen så vitt jag vet... Äter ju det fortfarande och märker inget särskilt nu heller.

• jennyz

Nektar: supergrattis, riktig starkt pyre tror jag som just nu håller på att "bygga bo"!!!!!
    Hon såg att koaglet var mindre, det var avlångt nu, mest troligt mer trångt, så det finns kvar, hon trodde att jag skulle få stå ut med bruna flytningar ett tag tyvärr...det är mycket mindre nu i alla fall, och bebis mår bra trots allt, megastora blödningen på nyår och sedan slemklumparna innan helgen, så nu ska det bara gå hela vägen!!!

Jag har inte heller haft biverkningar av trombyl, åt det nästan hela graviditeten förra gången, denna gång fick jag sluta i och med blödningen/koaglet...

• Snöflinga

jennyz: jaha, det visste jag inte. Ja, om högst TSH kan göra att man aldrig blir sjuk så borde ju konsekvensen bli att levaxin på så vis "sänker"  immunförsvaret. Det var ju lite dåligt för mig för jag tycker att jag är förkyld jämt.

drömmer om ett barn: ja, så är det ju! Kommer du testa innan eller tänker du vänta till testdagen?

Till er som gjort FET stimulerat och både blivit gravida/inte blivit gravida. Vilka symptom tycker ni hänger ihop med progesteronet och vilka har varit "extra" de gånger ni varit gravida? Trötthet verkar ju t,ex, hänga ihop med progesteronet. Men hur är det med "mensvärk" och andra liknande saker t.ex.?

Vi är många ruvare nu! Lycka till till oss allihop! Och Petto 83, lycka till med äggplocket!

• jennyz

Jag har bara misslyckats med FET, men jag minns att jag var illamående rätt mycket vid mina stimulerade FET, men inte pga proggisarna, de får jag eg inga biverkningar av, men femanesten som jag stoppade i mig var boven, var helsäker att jag gravid, så fel jag hade!!

• VackerBlomma
    jennyz skrev 2013-02-12 11:23:35 följande:
    Det såg bara fint ut på UL idag så nu ska jag njuta av att vara gravid!!

Såå härligt, lycka till nu!

Drömmer om ett barn: Nej, har inte fått Progesteron utskrivet, det enda jag tar är Folacin varje dag. Just idag är en sämre dag,molvärk och känns konstigt i magen, skumt, säkert mensen som börja göra sig redo=/  
  • Mustikka

Tack igen tjejer{#emotions_dlg.flower}
    Ska lägga till namn och ankomstdatum i listanGlad

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Kvinna32 (beräknad spraystart 18 feb) 
    * Mirage 
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök) 
    *Vårt 2012, väntar på försök nr.5..

{#emotions_dlg.flower} Sprayar

{#emotions_dlg.flower} Sprutar  
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2 
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2

Gravid Gravida