• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mustikka

Hej alla! Nu har jag äntligen tid och kraft att uppdatera:)
    För en vecka sen föddes vår lilla flicka:)

• Mustikka

Efter många tuffa dagar av värkar som inte ledde någonstans så kom hon till slut ut med akut kejsarsnitt.
    Vi är så lyckliga!!:)
    Det går inte att beskriva känslan! trots det jobbiga vi fick gå igenom så är allt som bortblåst när man får sitt lilla knyte i sina armar:)

• äralltupptaget
    Mustikka skrev 2013-02-11 18:53:49 följande:
    Efter många tuffa dagar av värkar som inte ledde någonstans så kom hon till slut ut med akut kejsarsnitt.
    Vi är så lyckliga!!:)
    Det går inte att beskriva känslan! trots det jobbiga vi fick gå igenom så är allt som bortblåst när man får sitt lilla knyte i sina armar:)
    wiiii!!! Stort grattis så härligt att allt gick bra trots allt!   Gosa på !  tiden går fort!!!

• äralltupptaget

Själv fick jag iaf ett brev från läkaren idag som skrev svaren på proverna vi sist tog.
    Allt såg bra ut! ingen klamydia, ingen HIV ;)
    Ämnesomsättningen var normal.
    Sedan stod det att jag är immun not Röda hund samt att mitt AMH-värde var 10,0 , det är ett högt och bra värde.
    Någon som vet vad AMH står för ?

Så jag antar att hon skrivit eller iaf är på väg att skriva remissen så i mars kommer jag ringa för att få uppdatering om läget!  Shit jag har helt plötsligt blivit supernervös!!!!!

• drömmer om ett barn
    Mustikka: Underbara nyheter! Jättegrattis till lillpigan!! {#emotions_dlg.flower} Du verkar ha haft en riktigt kämpig förlossning.. skönt att höra att det ändå gick bra till slut. Hoppas att snittet inte hindrar dig alltför mycket från att mysa med guldklimpen. Grattis till er än en gång! Solig Kram
  • drömmer om ett barn
    äralltupptaget: Jättebra att provsvaren såg bra ut! Glad AMH står för Anti-Müllerian Hormone och mäter din äggreserv. Så att du har ett högt värde är väldigt positivt. Härligt att remissen är på gång, nu närmar det sig! Solig
  • jennyz

Mustikka: jättegrattis!!! Ja passa på att njut, tiden går alldeles för fort!!!!

• EbbaGrön
    Mustikka skrev 2013-02-11 18:49:39 följande:
    Hej alla! Nu har jag äntligen tid och kraft att uppdatera:)
    För en vecka sen föddes vår lilla flicka:)
    GRATTIS, underbart !!