• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Emilotta: Nämen åh, så himla roligt att födseln är på gång!! Det kan verkligen vända snabbt från att bebisen inte är fixerad tills att hon/han är det, detta är du ett levande bevis på. Önskar er stort lycka till och hoppas att allt kommer gå bra. Många kramar!

• turtle01

Emilotta, åh så spännande! Hoppas allt går bra, kram

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • EbbaGrön
    Emilotta skrev 2013-02-09 20:00:06 följande:
    tänkte bara meddela att jag inte kommer gå över tiden för imorse 8.30 så splashade vattnet ut på sovrumsgolvet Glad . vi åkte in och bebis var inte alls fixerad så vi blev kvar hela dagen och jag var i sängläge för att navelsträngen inte skulle åka ner i kläm. men framåt kl 17 så hade bebis fixerat sig ordentligt. men eftersom jag inte har värkar än så är vi nu hemma på permis till imorgon kl 07- får se om det tar fart inatt eller annars verkar det som att jag blir igångsatt imorgon bitti. jag har inte famliljelivsappen på telefon så det blir en uppdatering när jag är hemma igen.  
    Spännande =) Önskar er all lycka !! 
  • Petto 83

Gud så spännande :) hoppas allt går bra!!

Emilotta skrev 2013-02-09 20:00:06 följande:
    tänkte bara meddela att jag inte kommer gå över tiden för imorse 8.30 så splashade vattnet ut på sovrumsgolvet  . vi åkte in och bebis var inte alls fixerad så vi blev kvar hela dagen och jag var i sängläge för att navelsträngen inte skulle åka ner i kläm. men framåt kl 17 så hade bebis fixerat sig ordentligt. men eftersom jag inte har värkar än så är vi nu hemma på permis till imorgon kl 07- får se om det tar fart inatt eller annars verkar det som att jag blir igångsatt imorgon bitti. jag har inte famliljelivsappen på telefon så det blir en uppdatering när jag är hemma igen.  

• jennyz

Wow emilochlotta: ni kanske redan gosar med erat mirakel, mest underbara känslan som finns!!! Hoppas allt går bra!!

• Nektar
    Drömmer om ett barn: Okej, då förstår jag. Vet du hur det gick med det embryot nu? Hoppas alla tiders! Jag börjar känna mig påtagligt nervös, men relativt lugn ändå pga de 7 blastisarna! Det jag idag börjat nojja mig över är att jag gått och dragit på mig en rejäl förkylning. Det ska inte behöva spela någon roll va?

Emilotta: Känns som att du, rimligtvis, är mamma nu! Berätta berätta :)

Petto83: Vad bra! Kanske att det blir äggplock redan i slutet av veckan då? eller i början på nästa! Hur många blåsor var på G vid senaste vulet? 

• drömmer om ett barn

Väntar med stor spänning på uppdateringar från fiffa, Mustikka och Emilotta. Förmodar att ni har fått era efterlängtade barn nu.. Drömmer

Snöflinga och VackerBlomma: Hur går det med ruvandet?

Freja150: Har du fått göra något nytt ultraljud?

Petto 83: Toppen att det såg bra ut på fredagens VUL! Glad Spännande att ni snart får besked om när det blir ÄP.

Nektar: Jag har inte fått höra något ännu, dom skulle odla vidare och sen får vi svar via brev.

Tråkigt med förkylning men tror inte att det ska vara någon fara. En del säger att det t.o.m är bra att vara förkyld för då siktar immunförsvaret in sig på att göra dig frisk istället för att eventuellt motarbeta embryot. Håller tummarna för dig imorgon! {#emotions_dlg.flower}

• Nektar
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-11 17:00:54 följande:

Väntar med stor spänning på uppdateringar från fiffa, Mustikka och Emilotta. Förmodar att ni har fått era efterlängtade barn nu.. Drömmer

Snöflinga och VackerBlomma: Hur går det med ruvandet?

Freja150: Har du fått göra något nytt ultraljud?

Petto 83: Toppen att det såg bra ut på fredagens VUL! Glad Spännande att ni snart får besked om när det blir ÄP.

Nektar: Jag har inte fått höra något ännu, dom skulle odla vidare och sen får vi svar via brev.

Tråkigt med förkylning men tror inte att det ska vara någon fara. En del säger att det t.o.m är bra att vara förkyld för då siktar immunförsvaret in sig på att göra dig frisk istället för att eventuellt motarbeta embryot. Håller tummarna för dig imorgon! {#emotions_dlg.flower}

Bra att du frågar efter mer info från alla! Du har så bra koll! Jag tänkte precis efterfråga nyheter från Mustikka som brukar skriva relativt frekvent!

Jo, jag har också hört (läs: läst i forum) att förkylning ska kunna vara "bra" i dessa sammanhang. Är det någon av er gravida som har den erfarenheten??  
  • Petto 83

Nektar: har också hört det, gällande förkylning alltså. Har själv haft flunsan har nu bara lite hosta kvar och Floder med snor :S

Alltså jag är skitnervös, fattar inte varför. Mår nästan gravidilla här hemma och magen är i uppror :( hoppas det blir bättre efter vul i morgon

Spännande å höra om det blivit några fler små bebbar i tråden :)

• jennyz

Jag åt ju levaxin denna gång, som bland annat får ner immunförsvaret så jag fick en väldigt långdragen förkylning och en UVI, sedan plus... så jag tror att det är bra om man vill bli gravid!