• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Jag har haft alla möjliga "graviditetssymptom" under ruvningstiderna men nu ger jag upp att försöka spekulera i vad det kan bero på utan väntar istället och ser vad testet visar. Förra gången var jag nästan helt säker på att det tagit sig då jag hade känningar och "mensvärk" under en längre tid, på ett sätt jag inte känt tidigare. Så istället för att grubbla ihjäl mig tänker jag spela cool.

Vad härligt för dig att vara tillbaka hos BM igen! Spännande med VUL om 2 veckor. Mycket som händer nu! Solig

Petto 83: Vad roligt att du har fått tid för ÄP, snart gäller det! Skrattande Hur såg det ut på VUL:et igår?

EEJ och jennyz: Okej, bra att veta att man inte får ytterligare symptom av trombylen. Vad skönt att koaglet var mindre jennyz, då behöver du inte riskera att få någon stor blödning som skrämmer livet ur dig.

Snöflinga: Jag kommer att vänta till testdagen om inte mensen dyker upp innan. Min man tror inte jag kommer klara att vänta så länge, men jag ska bevisa motsatsen, ha ha.

Kvinna32: Är du laddad inför spraystarten?

Ws mamma: Hur går det för dig, någon FET på gång?

Mirage: Kör ni igång med ny stimulering vid nästa mens? Kommer det ske någon ändring i medicineringen?

Mustikka: Vilket vackert namn ni har valt! {#emotions_dlg.flower} Om jag blir gravid och får en flicka har jag funderat på namnet Ella. Lite drömmar måste man ju ha.. Flört 
  • Petto 83

Drömmer om ett barn: ja, det börjar närma sig och jag är rätt nervig och humöret pendlar värre än våran 1-åriga son.

Vul-et såg bra ut. Slemhinnan var "redo" enligt Dr Ida och hon mätte upp ca 5 blåsor på ena sidan och 8 på andra. Jag blev lite snopen att det inte var mer men det är ju jättebra har dock aldrig haft mindre än 20. Sen sa hon att det kan ju vara nån till som växer på sig också så slutsiffran blir på fredag :)

Hoppas du kan hålla dig till TD, så du kan bevisa motsatsen ;) håller tummar och tår för er

• Kvinna32

Drömmer om ett barn det börjar kännas nervöst nu inför spraystart!!!! Känns som kroppen precis kommit i fas då ska man chocka den igen... Hoppas på bra skörd även denna gång då ska vi långtidsodla.. vi satsar på ett tre-pack på en gång! Så slipper man lite av stressen!!! Håller tummarna för alla att Ni får testa plus på era testdagar!!

• VackerBlomma

Jag kunde inte hålla mej från att testa, testet visadee två streck, svagt, men nog var det två streck alltid!! Hoppas det håller i sig baraSkrattande

• Petto 83

Åååå så underbart, stort grattis!!! Hoppas verkligen + håller i sig

VackerBlomma skrev 2013-02-14 09:29:34 följande:
    Jag kunde inte hålla mej från att testa, testet visadee två streck, svagt, men nog var det två streck alltid!! Hoppas det håller i sig bara

• Äppelkaka
    Jag kunde inte hålla mej från att testa, testet visadee två streck, svagt, men nog var det två streck alltid!! Hoppas det håller i sig baraSkrattande
    Tjohoo! Grattis! Vad roligt'! Håller tummarna för att det bara blir starkare plus framöver nu Skrattande

drömmer om ett barn: nej det är sant, man blir rätt luttrad efter ett tag i den här branchen. Vi tror det först när vi är överbevisade av ett plus på stickan. Alla tummar som kan hålls!
  • Nektar

Grattis, vad fantastiska nyheter som peppar i ruvartider!! :) Har du känt några symtom eller ville du bara testa innan du väntade mensen?
  • VackerBlomma

Tack alla:) håller också tumamrna att det håller i sig! vet inte riktigt om jag kännt av några symtom, som jag skrev igår så kändes det som mensen var på väg, molvärk till och från  hela dagen, något bättre med den känslan idag. Men har haften bra känsla från insättandet och fram till nu!