• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

VackerBlomma: Grattis till plusset, underbart!! {#emotions_dlg.flower} Vad fint och speciellt att kunna säga till sin käresta att man är gravid på alla hjärtans dag av alla dagar! Hjärta

Petto 83: Man blir nervig när det är dags för ÄP, tror ingen lyckas hålla sig lugn i det läget. Skönt att slemhinnan såg bra ut och minst 13 blåsor är ju jättebra! Håller tummarna för dig imorgon! Solig

Kvinna32: Tänk vad mycket vi utsätter våra stackars kroppar för.. helt otroligt att dom orkar med. Jag är glad att vi körde på 3-pack, hade blivit ganska dyrt annars. Och så slipper man känna stressen över att det MÅSTE lyckas på det enda försöket man har. Jättespännande med långtidsodling, håller tummarna för ett bra resultat! Glad

Äppelkaka: Så sant så.. här är det överbevisning som gäller! Skrattande

Glad Alla Hjärtans Dag på er allihopa i tråden! Hjärta   

• Snöflinga

Grattis Vackerblomma!

Själv har jag "bara" en vecka kvar att vänta nu... Det har gått två veckor sedan FET, så en tredjedel kvar till den stora testdagen

• Nektar
    Snöflinga: Låter ju ytterst lovande tycker jag, eller har du koll på när du normalt har bim?

Drömmer om ett barn: Samma fråga till dig, när har du bim normalt? Tänk ändå om den den beräknade icke mensen faktiskt skulle få stämma för en gångs skull!!   

På tal om 3-pack eller ej så undrar jag lite gällande om man istället bestämmer sig för att göra FET. Vad kostar då det? Vi har ju som sagt 6 st fina blasto kvar i frysen så man börjar ju klura på hur vi ska gå vidare om detta inte går som vi vill. Usch, vill knappt se orden i skrift...   
  • A79

Drömmer om ett barn! Jo tack här går allt bara fint & va roligt att det börjar se ljust ut för er oxå :) Slänger in en bild på lilla Edvin som fyller 2 månader nu på alla hjärtans dag!! <3
  • EbbaGrön
    VackerBlomma skrev 2013-02-14 09:29:34 följande:
    Jag kunde inte hålla mej från att testa, testet visadee två streck, svagt, men nog var det två streck alltid!! Hoppas det håller i sig baraSkrattande
    Grattis =)
  • EbbaGrön
    A79 skrev 2013-02-14 21:01:50 följande:

Drömmer om ett barn! Jo tack här går allt bara fint & va roligt att det börjar se ljust ut för er oxå :) Slänger in en bild på lilla Edvin som fyller 2 månader nu på alla hjärtans dag!! <3
    Vilken sötnos =)
  • A79
    EbbaGrön skrev 2013-02-14 21:03:13 följande:
    Vilken sötnos =)
    Ja & tack!!!Glad& tack  vare IVF blev detta möjligt... här är som sagt LYCKA!!!
  • Mirage

Mustikka: Grattis till er tjej!!! Härligt att få höra o se att det finns mirakel =).
    A79: Så himla söt han är =).

Vackerblomma: Tjohoo!!! Mer plus i tråden det gillas! Håller tummarna för dig!!!

Drömmer om ett barn: Vad spännande med ruvningen! Jag hoppas att det är din tur nu!!! För min del inväntar vi fortfarande mensen, typ 1,5 v kvar... efter det vet jag hur vi ska gå tillväga i nästa rond. Jag har inte pratat med Umeå sedan vårt förra misslyckande, så just nu står allt på paus.

• mammaidamaria

Vacker blomma: Grattis, vilken present på alla hjärtans dag!

A79: Vilken guldklimp, jätte söt.

Kram till er alla!