jennyz skrev 2013-03-29 06:42:40 följande:
Jag brukar jobba dagen efter ÄP, jag har kontorsjobb, om du har fysiskt ansträngande jobb rekommenderar jag att vara ledig om du kan, jag brukar inte ha så ont, men det känns...vissa har mer och vissa mindre ont...
Vaggisar, jag började dagen efter ÄP tror jag och fram till TD vilket är i princip tre veckor så det stämmer....

Jag har ett väldigt fysiskt jobb så , det blir nog att sjukskriva sig.
Hoppas jag får plocka äggen på torsdag och föra in om på söndag - vore perfekt tidsmässigt :)
Jag fick även folsyra utskrivet. Läkaren hade skrivit ut folsyra , "Folsyra Evolang 5 mg "
½tablett om dagen. Sedan när jag frågade sköterskan via telefon, när jag skulle börja ta dom, så säger hon , "ta 2 tabletter av Apotekets receptfria , det är alltid det vi rekommenderar våra patienter"
Så då for jag tillbaka till Apoteket och hörde hur STOR skillnad det är på deras folsyra och den jag fått utskriven.
Och den är mycket starkare ( receptbelagda ) . Dock så glömde jag att fråga vilken styrka av folsyra dom rekommenderade.
Så nu är jag lite i val och kval.. Ska jag gå efter vad sköterskan säger, eller vad läkaren tycker.
Jag har gått till Pia Saalden som är vikarie så hon kanske inte går på samma " bana" som kliniken i Umeå...
Vad tycker ni att jag ska göra?
Jag vill gå efter vad läkaren har sagt åt mig att äta, men samtidigt så har ju denna sköterska jobbat väldigt länge i Umeå så hon borde ju veta vad som gäller...
Fick nu andra folsyra utskrivet ? Och i vilken dos skulle ni ta ? Samt när skulle ni börja med dom ?