• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Kvinna32: håller tummarna för bra resultat imorgon!!!

Nektar: jag känner så igen mig, just innan vi lyckades bli gravid med dottern så var jag i samma situation, men jag berättade inte för någon ändå, utan slöt mig för mig själv och grät hemma, tycker att det är strongt att berätta för de närmast i alla fall, så vet de varför man är som man är ibland...vi berättade efter vi fått första barnet men ångrar att vi inte gjorde det tidigare! Hoppas ni snart kan berätta att ni fått plus!!!!

• äralltupptaget

Nektar :  Jag har fått "order" från läkaren att ta ½ tablett (  a 5 mg dvs 2,5 mg / dag ) av läkaren
    Så jag ska nog börja ta dom istället.
    Blev bara så tveksam när sköterskan sa att jag inte behövde hämta ut dom utan ta 2 receptfria istället, då hade jag redan hämtat ut dom, känns dumt att kasta bort dom..  inte för pengarnas skull, kostade 100-lappen, men onödigt iaf...

Kvinna32- spännande! Jag håller alla tummar och tår att ni kommer få ut massvis med superägg och att det är ER tur nu! :) :) 
    Berätta gärna hur ÄP-et var för dig, är själv i skräck inför äggplock. Jag har jagat upp mig, antagligen i onödan , ska be om MYCKET droger ! :) :)

Dadack-  jag frågar samma som Nektar- hur går det ? Hoppas det har gått vägen för er!

Detta med att träffa gravida, det kan vara härligt och ibland en börda tycker jag.
    Jag kan känna ibland att , fan snart är det JAG som sitter där och myser med en stor mage!!
    Och i nuläget kan jag inte med folk som klagar för att dom spyr så mycket när dom är gravida, Skulle jag vara gravid med ett barn så skulle jag spy med glädje!!! Ni förstår nog hur jag menar :)

Och ibland är det tvärtom. Jag tänker , det kommer aldrig bli min tur... jag kommer sitta här som en gammal kärring utan barn och vara bitter, sur och ledsen resten av mitt liv....

Nu har jag inte så många kompisar som är gravida, dock så är jag " sist ut " i mitt närmaste kompisgäng. Så man är lite utanför när dom snackar blöjor, ömmande bröst och spya....

• äralltupptaget

fråga : väger dom en inför IVF eller går dom efter det man skrivit i journalen ?
    Tänkte hur dom "anpassar" morfin-dosen vid ÄP

• Snöflinga

Hej på er igen!
    Idag har jag pratat med IVF-kliniken om hur vi ska gå vidare. Doktorn tyckte att vi skulle köra samma behandling som förra FET. Det är ju sista chansen detta så jag hoppas det går vägen.
    När jag tog blodprov förra veckan så hade jag fortfarande graviditetshormoner kvar, så därför fick jag inte veta när jag skulle kunna börja med behandlingen utan de inväntar nästa provsvar som jag ska ta på måndag. Förhoppningsvis har HCG sjunkit tillräckligt då.

Var för övrigt förbi min vårdcentral för att kolla hur jag låg i TSH när jag tog prov i februari, eftersom jag har hypotyreos och äter levaxin för det. Jag var ju gravid då och då ska man ligga under 2,5, men jag hade tydligen 3,1 såg jag nu! De sade till mig att jag låg bra, men det stämde ju alltså inte. Jag låg inom referensvärdet, men inte vid graviditet. Man slutar aldrig förvånas över människors inkompetens.

Kvinna32: Hoppas äp gick bra idag!?

äralltupptaget: jag har ocskså fått Folacin utskrivet 1 tablett om dagen.

Tinzu: Gör du IVF eller är det någon annan behandling då man får kotison?

Nektar: Förstår dig helt och fullt. Det är jobbigt när andra blir gravida, även om man inte vill vara missunnsam. Skönt ändå att du berättade så att de kan förstå din situation också.

• vårt 2012

Nektar: Jo det går sakta.. fick insatt en blasto i torsdags.. sj då?

• Nektar

Äralltupptaget: Jag skulle inte be om tokmycket droger på äggplocket, inte innan du vet att dem behövs! Jag spydde flera gånger i efterhand pga för mycket droger på fastande mage...

Vårt2012: Oh, vad spännande! När är testdag? Hur var det, blasto eller?

Jag börjar tro att mensen är på g av sig självt. Lite underligt alltså med tanke på att en egen ägglossning inte var på g på cd 15 då jag var på möte och gjorde ett vul. Kan ju ha lossnat något därefter.  Skulle jag få mens i dagarna ruckas min planering framgent och chansen att vi istället då kör med ett fet direkt är större även om det strular till det lite. Idag kommer vi även att få en större hum om var vår ekonomi barkar i vår. Håll tummarna att vi kommer undan under budget!!

Snöflinga: Gud, så dåligt av vårdcentralen (?). Går visst sällan att lita på vården utan att ha ifrågasatt eller bett om en bra förklaring till allt. Hoppas på att HcG sjunkit nu till nästa resultat! Kan du börja direkt vid nästa mens då? Vad har ni kvar i frysen? Du säger att det är sista chansen, menas att det inte finns tillräckligt i frysen eller att ni gör ert sista 3-packsförsök? Tänker ni er inga fler försök alls?

Tinzu: Vad skönt att du fått något som kan ge annat resultat! Alltid gött att få prova något nytt! Håller tummar och tår!           

• vårt 2012

Nektar:
    Jo, enblasto har td 13/4..  dvs en mindre evighet!
    Men tidigare försöken som ej fäst har jag alltid fått blödning i vanlig ordning, så tar jag mig förbi lördag, söndag är jag tacksam...

• vårt 2012

Jag  kan inte hålla mig från alla dessa tester!
    Men gjorde en cb digital nyss och fick

Gravid 1-2
    :)

Kan inte tro att det är sant, är fortfarande otroligt osäker på att allt ska gå vägen för oss.

• drömmer om ett barn

Tänkte skriva ett längre inlägg senare idag när jag är hemma men måste bara skriva lite kort nu. GRATTIS vårt 2012!! Det är ju fantastiska nyheter! Håller tummarna allt jag kan för att det ska gå vägen för er nu. Hejar på er! Kram