• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Varit på VUL idag och fick se ett tickande hjärta! Hjärta Var lite inne på att det skulle vara en, även om jag hade velat att det skulle vara två. Nu har vi kommit en bra bit på vägen känns det som, bara att hoppas att det håller hela vägen.

Snöflinga: Vad skönt att det alltid har varit ett givet val med adoption. Lättare att kunna gå vidare och framförallt en enorm lättnad att slippa stressen och tankarna kring om det kommer att bli några barn. Nu vet ni att det blir syskon, frågan är bara på vilket sätt.. Solig

Chan2: Jobbig situation.. det är inte det minsta roligt att försöka få till det på beställning. Att låtsas som att man gör det för skojs skull är bara att glömma! Jobbigt med blödning som ej är mens.. brukar du ha så ofta?

Lappgeten: Ja, det sliter ju oerhört på en detta med fertilitetsproblem. Och ni har verkligen gått igenom en hel del så förstår att det måste ta på kropp och själ. Hoppas så att det tar sig direkt för er! {#emotions_dlg.flower}

Tinzu: Vad kul att du känner av ägglossningen! Kanske kroppen fick en liten omstart av graviditeten. Tänk om du skulle bli gravid på egen hand igen? Drömmer Det håller vi tummarna för!

Kvinna32: Åh, vad bra att du var nedreglerad! Glad Hur känns det nu inför sprutstarten?

äralltupptaget: Härligt att höra att allt gick bra på infomötet! Skrattande Skönt att ni får köra den korta metoden, den är betydligt snabbare och skonsammare mot kroppen. Håller alla tummar och tår att det klaffar nu med allt!

vårt 2012: Det får inte krocka med påsken, nu är det er tur!! {#emotions_dlg.flower} Hur många dagar efter glad gubbe blir det återföring?

• Kvinna32

Drömmer; känns bara bra att börja med sprutor nu..... Tycker man hela tiden väntar på ett datum framåt... Nu är det BP på tisdag och vul på torsdag!!!

Härligt med ett pickande hjärta idag!!

• drömmer om ett barn
    Kvinna32: Ja, man lever för sina datum när man är inne i ivf-karusellen.. någon/några veckor åt gången. Skönt när man väl börjar med sprutorna för då går tiden lite snabbare. Nästa vecka är en viktig vecka för dig och jag håller tummarna för att det blir många fina äggblåsor! Solig
  • Snöflinga

äralltupptaget: Härligt att vara igång! Skönt att ni fick köra korta metoden också. Den fick vi och det var väldigt snabbt och bra. När vet ni om din man är hemma i april?

• Snöflinga

Ni som haft missfall: Hur snabbt kan man göra ett nytt IVF-försök? Är det en fördel att vänta en stund eller spelar det ingen roll (rent kroppsligen)?

• Mustikka

Drömmer om ett barn: Underbart med ett litet pickande hjärta! Är så glad för er skull!:) har ni nåt bf datum?

• Lappgeten

Drömmer om ett barn- Grattis, vad skönt att se ett tickade hjärta! Nu ska det gå vägen för er!

• Mustikka

Drömmer om ett barn: Det är underbart, blir bara bättre och bättre för var dag:) Speciellt Nu när vi fått ordning på amningen.
    Fick första leendet här för någon dag sen, går inte att beskriva känslan! Man bara smälter:)

• Emilotta

drömmer om ett barn!!! Härligt, åh så underbart att få se det därt lilla lilla hjärtat=)