• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Vilken lycka!! Så härligt och jätte grattis Håller tummar och tår att det går hela vägen för er :)

vårt 2012 skrev 2013-04-04 11:38:40 följande:
    Jag  kan inte hålla mig från alla dessa tester!

Men gjorde en cb digital nyss och fick

Gravid 1-2

:)

Kan inte tro att det är sant, är fortfarande otroligt osäker på att allt ska gå vägen för oss.

• Petto 83

Så tråkigt att v.centralen inte hade bättre koll. Med den resan vi gör i IVF-världen vill man ju att allt ska vara så bra som möjligt för att öka förutsättningarna att lyckas... Hoppas värdet blir bättre nu så ni får köra igång igen... Håller tummarna för ett superresultat.

Snöflinga skrev 2013-04-03 21:03:17 följande:
    Hej på er igen!

Idag har jag pratat med IVF-kliniken om hur vi ska gå vidare. Doktorn tyckte att vi skulle köra samma behandling som förra FET. Det är ju sista chansen detta så jag hoppas det går vägen.

När jag tog blodprov förra veckan så hade jag fortfarande graviditetshormoner kvar, så därför fick jag inte veta när jag skulle kunna börja med behandlingen utan de inväntar nästa provsvar som jag ska ta på måndag. Förhoppningsvis har HCG sjunkit tillräckligt då.

Var för övrigt förbi min vårdcentral för att kolla hur jag låg i TSH när jag tog prov i februari, eftersom jag har hypotyreos och äter levaxin för det. Jag var ju gravid då och då ska man ligga under 2,5, men jag hade tydligen 3,1 såg jag nu! De sade till mig att jag låg bra, men det stämde ju alltså inte. Jag låg inom referensvärdet, men inte vid graviditet. Man slutar aldrig förvånas över människors inkompetens.

Kvinna32: Hoppas äp gick bra idag!?

äralltupptaget: jag har ocskså fått Folacin utskrivet 1 tablett om dagen.

Tinzu: Gör du IVF eller är det någon annan behandling då man får kotison?

Nektar: Förstår dig helt och fullt. Det är jobbigt när andra blir gravida, även om man inte vill vara missunnsam. Skönt ändå att du berättade så att de kan förstå din situation också.

• vårt 2012

Tack för grattis hälsningarna, men jag är fortfarande avvaktande misstänksam :)

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet   

* Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma 
    * äralltupptaget - kör igång 29 mars med provera 
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3  
    * Snöflinga

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 

* Kvinna 32, sprutar sen 21/3, ÄP v.15
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET 
    * VackerBlomma  

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Vårt 2012, försök nr.5 TD 13/4
    * daduck TD 22/3 

Gravid Gravida 

* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) 
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda 

* A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari

• Emki

Hej tänkte om jag kan hoppa in här. Vi gör ivf i Umeå. Var på vårt första ÄP i måndags. Fick ut 34 ägg!!! hade 35 blåsor :)
    Ska sätta in en blastocyst på lördag.

Tänkte höra hur ni har mått efter ÄP.
    Jag är så fruktansvärt spänd och svullen över hela magen. Har haft svårt att röra mig, men det börjar gå lite bättre nu...även om det lixom "tar emot" i magen när jag går. Jag mår inte illa eller så, och både kissar och gör nr två som vanligt. Det ser ut som att jag är gravid i månad fem typ. Är så rädd för överstimulering, men på kliniken tyckte dem det lät ganska normalt eftersom att jag fått så många ägg!
    Vad tror ni?

• Kvinna32

Grattis vårt 2012 till plusset, håller alla tummar och tår att det håller i sig....

Äggplocket resulterade i 22 ägg får veta imorgon om det blir återföring fredag eller måndag! ÄP gick bra men såklart känns det både då det gjordes och även nu... Blev riktigt dålig kvällen innan med enorm magsmärta att jag var tvungen att åka på akuten, inget fel men fick morfin så jag kunde sova några timmar innan vi skulle till Umeå....

• Kvinna32

Emki jag ser också ut att vara i femte månaden, minst!! Hade äggplock igår och väntar på besked när insättningen blir... Välkommen hit!

• vårt 2012

Emki: Välkommen hit! Jag förstår att du har det jobbigt, du kan nog vara på gränsen till överstimulerad. Men bra resultat! :) Lycka till och hoppas IVF resan blir kort! 

• Emki
    Kvinna32 skrev 2013-04-04 14:33:16 följande:
    Emki jag ser också ut att vara i femte månaden, minst!! Hade äggplock igår och väntar på besked när insättningen blir... Välkommen hit!
    Vad skönt att jag inte är den enda då :) det är bara så sjukt obehagligt. hur gick plocket då?fick du många ägg?
  • Emki
    vårt 2012 skrev 2013-04-04 14:37:41 följande:
    Emki: Välkommen hit! Jag förstår att du har det jobbigt, du kan nog vara på gränsen till överstimulerad. Men bra resultat! :) Lycka till och hoppas IVF resan blir kort! 
    Tack så mycket! ja säkert är jag det. Hur får man veta det isåfall? OCh stort grattis till ditt plus :))