• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Det kan bli väldigt svårt att hinna innan sommaren tyvärr, själva behandlingen tar ju ett tag också och de stänger väl midsommar...
    Efter misslyckat fullt IVF har jag ibland fått starta med spray igen dag 21, ibland inte, kroppen mår nog kanske bäst om den får vila en månad, men det är jobbigt att vänta...

• drömmer om ett barn

Tack alla söta för era fina kommentarer! {#emotions_dlg.flower} Jobbar natt denna vecka och har inte orkat göra så mycket mer än att jobba, äta och sova. Lovar att vara mer aktiv nästa vecka! Solig

Mustikka: Vad skönt när amningen ordnat till sig och allt flyter på. Åh, så himla mysigt med första leendet.. måste vara en obeskrivligt underbar känsla! Hjärta

Snöflinga och VackerBlomma: Tänker mycket på er. Måtte det gå vägen nästa gång och hålla hela vägen för er båda. Kan tänka mig att det kommer vara svårt att glädjas den första tiden under kommande graviditeter men det ska banne mig lyckas! Kram på er

Stargazers: Det tog ganska precis 3 månader för oss efter att remissen blev skickad via landstinget. Kan förstås gå snabbare om ni gör det privat. Har ni bestämt hur ni ska göra?

• äralltupptaget
    Stargazers skrev 2013-03-23 22:52:18 följande:
    Hur länge väntetid har Umeå?
    Hej! Våran remiss gick iväg i feb och vi fick en tid förra veckan för 1:a mötet. Vi kör igång nu på Långfredag med Provera och sedan sprutor, Äggplock v 17 om allt går som det ska, så för oss gick det supersnabbt!!!!!
  • äralltupptaget

Liten uppdatering från mig då, har haft en tuff vecka , både känslomässigt hemma och mycket på  jobbet och allt..

När jag kom hem från Umeå i onsdags då våran 1:a träff var,  var jag supertrött, all ork försvann ut min kropp, vet inte om jag skrev det här i forumet ?  Iaf, min man åkte flyg från Umeå till Sthlm för att jobba, så jag körde hem själv, vilket var drygt 30 mil. Så jag var heeelllttt slut i kroppen, tror jag hade varit mer nervös och spänd än vad jag själv fattat så när jag väl var klar på kliniken slappnade jag av - och då kom allt

Iaf, vi har varit osäkra om vi kunde köra igång nu i vår eftersom min man skulle iväg och jobba, och detta har varit så jäkla psykiskt påfrestande för mig.. . så i torsdagskväll brast det, tårarna forsade och jag ville bara dö, jag gav upp... 
    Eftersom jag är dålig på att visa hur jag egentligen känner ( har alltid gått med attityden om att jag är bäst och starkast ! ) så kom det lite som en chock för min man, men efter 200000 liter tårar så pratade vi igenom allt åter igen.. och han skulle prata med sin chef och säga som det var...  Vilket kändes såå jäkla skönt på ett sätt, vi har varit sparsamma med att berätta vad vi planerar att göra- för att slippa " hur går det nu för er"-kommentarer som jag inte vill besvara eller ens diskutera med andra förutom mina bästa vänner.
    Så min man pratade med chefen och nu så ska han få vara kvar i Sverige v 17 då vi har äggplock, sedan åker han måndagen v 18, så jag får göra själva insättningen själv . Visst jag hade mer än allt velat ha honom där, men jag känner mig mest rädd och lite skräckslagen om jag ska vara ärlig , inför äggplocket! Men det kommer han så klart vara med på vilket känns skönt.
    Så på fredag kör vi igång med provera och sedan är det bara att börja ta sprutorna ! :)

• äralltupptaget
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet  
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma
    * äralltupptaget - kör igång 29 mars med provera
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3 
    * Snöflinga

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32 (VUL + BP 20/3 förhoppningsvis sprutstart 21/3)
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET
    * Vårt 2012, försök nr.5 denna gång FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * daduck TD 22/3

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)
    * Petto 83

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • jennyz

Äralltupptaget: så skönt att det löste sig för er, ibland får man lov att berätta för folk så de har möjlighet att hjälpa till... Hoppas att allt kommer gå kanonbra för er!!!8

• äralltupptaget

Tack Jennyz !  Vi  håller tummar och tår att det ska lyckas på första försöket men man får inte blir för " överladdad" ifall det inte skulle gå hela vägen .. men jag försöker tänka positivt!" :)

• Snöflinga

Äralltupptaget: Så bra att det fungerar tidsmässigt med din man! Är ni säkra på att det blir äggplock v.17? Så att det inte blir för tight att din man åker redan måndag v.18 tänker jag?
    Det är nog svårt att inte skruva upp förväntningarna när man väl är igång... Så har det varit för mig i alla fall. Jag hoppas också att det går bra för er! Ni har ju goda förutsättningar

• jennyz

Ja så funkar man ju att hoppas...man måste ju samtidigt tro på det man gör... jag hoppas ni hör till de som lyckas på en gång!!!