• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Freja150

Äralltupptaget: jag fick folsyra (folacin) utskrivet och jag åt en tablett om dagen under hela behandlingen + ruvartiden och sedan när jag blev gravid fick jag fortsätta till halva graviditeten.

• EEJ

Folsyra (folacin) hjälper fram till v 12 sen är det "onödigt". Efter det räcker det gott och väl med "vanliga" vitaminer för kvinnor.

• EEJ

Egentligen hjälper det mest före man är gravid eftersom att det tar ett bra tag att arbeta upp folsyran u kroppen om man har för lite i sina depåer!

• Mustikka

Men om folsyra bara hjälper till vecka 12, hur kommer det sig att kliniken skrev ut och bad en äta till vecka 20?

• Kvinna32

Idag är det ett år sedan vi fick missfall och här sitter vi och väntar på nytt ÄP..... när ska det funka för oss?

• Petto 83

Fy, det var ingen trevlig årsdag. Hoppas det blir eran tur nu :)

Kvinna32 skrev 2013-03-31 15:25:01 följande:
    Idag är det ett år sedan vi fick missfall och här sitter vi och väntar på nytt ÄP..... när ska det funka för oss?

• äralltupptaget
    Kvinna32 skrev 2013-03-31 15:25:01 följande:
    usch, det var inte kul att ha det nu vid påsk och allt, ja inte för att det är kul att ha det överhuvudtaget :(

Hoppas ni kan få ork och kraft och att det är eran tur att lyckas nu!!!!!
  • Nektar

Vårt2012: hur går det för er?

Daduck: Hur är det på er front? Vi är ju självklart mycket nyfikna, men jag bävar det värsta när du inte hört av dig.. :/ Kom tillbaka till oss, du spred så mycket glädjemed ditt raka sätt!

Kvinna32: Huh, vi håller alla tummanra för er! När blir äggplocket? Ni måste ju försöka se det som positivt att ni är så nära ett nytt försök. Håll fokus på det!

Äralltupptaget: Folacin får nogalla som extra vitamintillskott i samband med behandlingen och då alltså tabletter om 5 mg. jag skulle ta 1 varje dag. Nu när jag var och pratade inför kommande försök sa läkaren åt mig att köpa apotekets vitaminpiller för kvinnor där det ingår en lägre dos folsyra, men som är god nog att påverka kroppen positivt inför en graviditet. Antar jag får ta den större dosen igen när själva behandlingen drar igång igen. Jag skulle ha tagit den högre dosen om jag var du, det är ju inga skadliga hormoner eller så!

Själv inväntar jag en (eventuellt naturlig) mens de närmsta 10 dagarna, annars blir det Provera för att köra igång ett Pergo-försök innan nästa FET. Men ska dubbelkolla med sköterskan när jag ringer om mens/start av Provera för att höra om de verkligen inte tror ett Pergoförsök med tillskott av Femanest kan påverka nästa FET-försök.
    Hade även en tung helg med gravidbesked i närmsta kompiskretsen. Man känner sig så otroligt missunnsam och skäms ögonen ur sig! Eller ja, i detta fall blev det mest störtflod ur mina ögon då jag inte kunde hålla mig när frågan kom till mig när vi ska skaffa barn...kändes dock mycket skönt att få det ur sig. Har suttit länge på detta! Nu vet dem hur jag mår samt att jag kan få stöttning samt stötta andra om de skulle få bekymmer framgent.             

• Tinzu

jag hoppar runt av lycka nu här hemma! har fått kortison utskrivet nu så en stor sten har lättat från hjärtat, nu kanske det kan fungera? har fått så många svaga svaga positiva tester innan mens så nu hoppas jag på att det ska bli starka istället och att det stannar kvar