LillaET skrev 2013-04-06 22:53:52 följande:
Hej, får man fråga vilken medicin IVF-kliniken skrev ut åt dig för att förbättra äggkvaliteten? Jag blir glad när jag läser ditt inlägg, för här känns det som att man gör allt man kan; både du och kliniken verkar ha gjort ert yttersta för att öka på oddsen, vilket lyckades!
Grattis! :)
Är du intresserad av preparatet så kika gärna in i en bra tråd just för detta. Tråden heter
Tips om DHEA.
Det är Falun som sedan 1 år tillbaka har börjat skriva ut Prasteron till en del av sina patienter, främst för oss som får ut få ägg med dålig äggkvalite. Jag åt medicinen i 7 månader när jag då plussade den naturliga vägen (vilket känns som en extra vinst! Min kropp fixade det hela själv, vilket känns super!) Man bör äta medicinen i ca 3 månader, dock så har flera av oss som ätit längre blivit spontant gravida så det skadar nog inte att inta preparatet längre tid än 3 månader.
Andra IVF kliniker har inte anammat detta preparat och inte ens kvinnokliniken här där jag bor visste vad preparatet var för något.....synd för detta används med stora framgångar utomlands. Men Falun är mera framåt än många andra kliniker och inte rädda att prova något nytt och ger också betydligt fler stödmediciner utan att knorra.
Preparatet heter Prasteron på recept utskrivet av läkare här i Sverige, det är alltså ett DHEA preparat som tyvärr inte finns att få annat än på recept här i Sverige, men man kan beställa receptfritt DHEA preparat från USA.
Sedan så tror jag också att ett sunt leverne och matintag och tillskott av bla högre dos D-vitamin och Omega -3 än vanligt förbättrat min kropp. Åt andra preparat också, men dessa är viktigast i fertiltetssammanhang.