• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Lappgeten

I fredags fick vi brev från kliniken att de fryst ner sex st långtidsodlade embryon i varsitt strå. Det känns som ett riktigt bra läge  för jag antar att det är ett bra resultat =)

Dagarna släpar sig fram, ena stunden är både jag och mannen helt säker på att jag är gravid för att i nästa stund tvivla starkt. Nå det är bara att ge sig till tåls.
    Inte en bloddroppe än men jag har inte en aning hur min kropp fungerar efter alla hormoner, när jag förväntas få min mens ifall den kommer.

Lycka till äralltupptaget idag! Det kommer att gå jättebra och försök slappna av =)         

• Petto 83

Äralltupptaget: håller tummarna för dig i dag... Hoppas det går galant trotts din oro.

Lappgeten: men Gud vilket bra resultat. Men hoppas att det är guldägget ni fått tillbaka :)

• Hela85

Äralltupptaget: Hoppas att det gått bra för dig idag. Jag bor också i Luleå och det gick supersnabbt från att remissen skickades, två veckor tills vi fick tid för första besöket. På onsdag börjar jag det korta protokollet med menopur. Är mest nervöst just nu för hur det ska gå att ta alla sprutor om det är lätt att misslyckas med dem.

• Stargazers
    Hela85 skrev 2013-04-22 12:41:13 följande:
    Äralltupptaget: Hoppas att det gått bra för dig idag. Jag bor också i Luleå och det gick supersnabbt från att remissen skickades, två veckor tills vi fick tid för första besöket. På onsdag börjar jag det korta protokollet med menopur. Är mest nervöst just nu för hur det ska gå att ta alla sprutor om det är lätt att misslyckas med dem.
    Åh hoppas det går lika fort för oss! Vi hoppas att remissen går iväg i slutet av april/början av maj (först då är testresultatet på spermaprov nr 2 klart). Har inte räknat med att få komma dit något innan sommarstängningen, men det skulle ju verkligen inte göra något ifall man iaf fick komma på en första träff innan juli.
  • Hela85

Håller tummarna Stargazers att ni får komma på en träff innan sommaren. Jag hade helt ställt in mig på att det skulle bli först till hösten så det var en trevlig överraskning att det gick så fort!

• äralltupptaget

Tjo ho Jag klarade det !!!! :):):):)

Med bara en liten panikattack när han bytte sida, som räddades av en till dos morfin så gick det bra.
    Kände inte alls bedövningen men kände dock när han "bytte sida" samt drog ut alla instrument.

Men summan av kardemumman så gick det superbra.
    Fick ut 15 ägg, så jag är jättenöjd.
    Vilket rus jag fick när dom sa " där var första ägget" åh underbart tänkte jag ! Och blev lugn i kroppen.

Det var Solensten som gjorde ägguttaget och så sjuksköterskan Åsa, fan vad hon är bra!
    Sedan var det en läkarstudent med, men hon sa inte så mycket stod och kollade, tror hon inte pratade svenska..

Så vi har fått en tid på onsdag eftermiddag för insättning, men dom skulle ringa på morgonen och meddela om dom skulle odla vidare till lördag.
    Jag tror att det blir lördag. Vilket skulle passa mig bättre tidsmässigt !:)

• äralltupptaget

vi hade också tur när våran remiss skickades.Dom hade fått en avbokning så dagen efter åkte vi ner för första mötet och pang var man igång!

Hela85 - var i Luleå har du gjort utredningen? Jag har gått på Sensia  :)

Stargazers - är det problem med hans spermier, tänkte när ni har gjort 2 spermaprov ?
    Jag hoppas det går snabbt och att ni hinner innan sommaren! :)

• Snöflinga

Lappgeten: Superduperbra! Så skönt att ha så många på lager

äralltupptaget: Grattis och bra jobbat

Jag har fått penicilin utskrivet pga halsinfektion idag. Jag gissar att det är dumt att inleda behandling just nu eller vad tror ni?

• Nektar
    Kvinna32 skrev 2013-04-19 14:45:32 följande:
    Tack för alla positiva kommentarer angående mitt positiva resultat!
    Jag har känt det på mig då jag haft lite symtom. Halsbränna, molvärk i rygg och mage, kände även av att äggstockarna svullnade till! Har även känt av att jag är varmare än vanligt!
    Jag är jätteglad men samtidigt vettskrämd för ett nytt missfall!! Min riktiga TD är på onsdag hoppas på ett ännu tydligare plus då.
    Spännande med symptom, särskilt om man inte haft dem tidigare vid olika hormonomgångar! Håller tummarna för er på onsdag och även framgent såklart :)
    äralltupptaget skrev 2013-04-19 16:31:48 följande:
    Nektar - åh spännande !! Ja ser du en förvirrad nervös liten tjockis är det jag !! HAHAHA
    Såg du mig imorse? Var massor med folk där precis innan kl 8. Har du mörkrött hår? Kul att ni fick ut många ägg! Nu håller vi tummarna för att guldägget är däribland!
    För mig gick det också bra. Slemhinnan var 10 mm så det är bara att ladda för FET på måndag, yeay!! :)

Drömmer om ett barn:
    Det låter som en fantastisk plan att berätta för mormor då! Har hon några barnbarn sedan innan? Ja, boka in ett privat RUL, allt för lugn och ro i sinnet!

Lappgeten: Ja, ruvartiden är en hemsk berg och dalbana! Tänker du vänta till testdagen med att testa alltså? Hur långt är det kvar? Tar du Femanest eller liknande? Med den fick jag inte mens före jag slutat med pillerna efter testdagen, i annat fall får nog de flesta mensen innan testdagen? Håller tummarna stenhårt!   

Stargazers: Man kan alltid hoppas och man kan alltid ringa och höra med kliniken så att den har kommit fram och kolla hur de ser på chanserna. Sen beror det ju säkerligen på var i cykeln du är när ni får tid för infomöte. Men räkna med efter sommaren så blir det som sagt en glad överraskning om ni hinner innan dess!

Hela85: Lycka till med behandlingen, jag skriver in dig i listan nu då jag uppdaterar. Ändra om jag missuppfattat!

• Nektar
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet  

* Ws mamma  
      * Snöflinga  

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower} Sprutar
    * Solanna (1:a IVF)
    * Hela85 (from 24/4, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET
    * Äralltupptaget ( ÄP mån 22/4 )
    * VackerBlomma 
    * Nektar (3 försöket, fet, 29/4) 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * daduck TD 22/3
    * Emki Försök nr ett. TD 22/4
    * Kvinna32 försök 4 TD 24/4
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    *  Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari

Hur går det för Fiffa, Ebbagrön, Heli78, Mammaidamaria som har eller bör få snart??