• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ

Allergi borde ju vara positivt, kroppens immunförsvar jobbar stenhårt med att bekämpa allergin och "glömmer bort" att jobba mot embryot. Det sägs ju att en förkylning också är bra.... Om ni får äta prednisolon så kommer allergin också att bli bättre- jag äter kortison mot min (svåra) pollenallergi.

• Emki

Drömmer om ett barn:

Jag gjorde korta metoden! Läkaren från kliniken ska ringa mig den 8:e maj, så får vi veta om vi ska göra några förändringar till nästa försök....Jag tänkte höra om menopur istället för gonal f. Har hört att det ger färre ägg men bättre kvalite. Och det gör inte direkt nånting om jag får lite färre ägg till nästa gång. Fick ju 34 Ägg denna gången och mådde inte så bra efteråt. Kunde typ inte gå på 3-4 dagar....

• drömmer om ett barn
    Emki: Ja, hör om du kan få Menopur denna gång. Du verkar producera väldigt bra med ägg så om det blir några färre men med bättre kvalitet är det ju bara bra! Ingen höjdare att bli överstimulerad/nära överstimulering så någon form av förändring kommer läkaren säkert att göra.
  • Mustikka

Snöflinga: När jag hade ÄP och ET förra året så var det mitt under värsta pollen tiden. Jag är jätteallergisk och tror som EEJ skriver att det kan vara bra. Men tänk på att inte äta mediciner som inte är bra under graviditet.

• Mirage

Kvinna32: Hurra!!! Stora grattiskramar till dig, så underbart!

Drömmer om ett barn: Tack {#emotions_dlg.flower}! Jag ska troligen börja stimuleringen på onsdag, så det närmar sig. Jag längtar efter östrogenet, hujeda mig ;)!

Välkomna hit Solanna, santa66 och supernova99! Kul att ni hittat hit och att ni vill hänga med i tråden.

äralltupptaget: wihooo, äggplock på måndag, så spännande! Det kommer säkert att gå finfint!

• äralltupptaget

Mirage - tack så mycket , kan behövas då jag är väldigt nervös :)

Ni som hade 30-40 mil hem , valde ni att åka hem efter äp eller stannade ni i Umeå till dagen efter för att få veta när insättningen.skulle ske ...?

• Emki

Äralltupptaget: Vi har 30 mil till kliniken och vi valde att åka hem samma dag som Äp!!

Drömmer om ett barn: Jo jag hoppas att det blir någon förändring...är det någon som provat menopur? Ska man blanda sprutorna själv eller? tycker det verkar bökigt...är så rädd för att göra fel!

• jennyz

Man blandar menopur själv, några flaskor pulver och en med vätska, det kändes nervöst men går bra, du kommer att fixa det galant!! Förut blandade jag en spruta varje gång nu har de andra sprutor så man blandar en spruta som räcker flera dagar innan det ska blandas igen...

• äralltupptaget

Jag tror vi också kommer att fara hem direkt efter ÄP-et. Vi kommer dock att åka ner imorgon så vi inte behöver fara mitt i natten och komma in som lik.. fast det kanske hade varit bra att vara supermegatrött så man somnar av morfinet *hehe*

• äralltupptaget

Hela85 - har ni fått någon tid för 1:a träffen , eller står ni fortfarande i kö?
    För oss gick det snabbt som tusan från att remissen skickades..

Tror den skickades i slutet på feb och nu i april körde vi igång!
    Hoppas ni hinner innan sommaren ! :)