• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    Mustikka skrev 2013-04-25 11:24:19 följande:
    Kvinna 32: Häftigt samma BF som A79 hade:)
    Haha..precis vad jag tänkte :)

• Solanna

Tjohoo äntligen är jag oxså ruvare. Av mina 12 äggblåsor blev det 11 ägg, 8 blev befruktade och resten är på långtidsodling så vi håller tummarna att det blir några till frysen.😊

• Lappgeten

Dagarna segar sig fram och inte en bloddroppe än vilket känns jättebra men min känsla säger ändå att det inte har lyckats. Testdag på måndag (tänkte göra det på söndag istället).

Ni som tråkigt nog har misslyckats tidigare, på vilken dag började ni blöda?
    Har lite ångst över att inte börja blöda och vara förväntansfull på söndag och så blir det ett minus.... 

Vi är bara på IVF 1 men jag känner mig helt slut och sliten, iförsig har vi ett tungt bagage med flera utomkved som nog tynger lite mer och försökt få barn i över fyra år.

• äralltupptaget

fundering inför min insättning på lördag

Hur exakt går insättningen till, och kan läkaren " klanta" sig och sätta den fel så att det inte blir något ?

• supernova99

När jag gjort återföring har dom använt UL så att man sett att embryot hamnat i livmodern. Har sett den lilla pricken ligga där inne. Så chansen att dom ska klanta sig är nog minimal ;)

• Petto 83

Sist jag gjorde ET så gjordes det utan ultraljud. Men det gick ju bra ändå :) går in i vecka 13 i morgon så då är andra milstolpen avklarad.

• Snöflinga

Solanna: Kul! Lycka till nu

Lappgeten: Ja, det är jobbigt att ruva! Hopp och förtvivlan och hopp och... Inte alls konstigt att du känner dig sliten fast det "bara" är första IVF. Det har ju varit en resa hit också som du säger. Hoppas att dina aningar är fel. Varför känns det som att det inte tagit sig?