• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Kvinna32

Tack för alla positiva kommentarer angående mitt positiva resultat!

Jag har känt det på mig då jag haft lite symtom. Halsbränna, molvärk i rygg och mage, kände även av att äggstockarna svullnade till! Har även känt av att jag är varmare än vanligt!

Jag är jätteglad men samtidigt vettskrämd för ett nytt missfall!! Min riktiga TD är på onsdag hoppas på ett ännu tydligare plus då.

• supernova99

Hej! Nu har jag fått tillbaka 2 stycken 8 celliga embryon. Tyvärr så hade dom lite fragmenteringar, så jag är inte så hoppfull att det ska lyckas. Någon som blivit gravid med fragmenterade embryon??

• Petto 83

Å så spännande. Om jag inte minns fel så är det en i tråden som väntar tvillingar efter 2 fragmenterade embryon. Håller tummar och tår att det blir ett fint +

supernova99 skrev 2013-04-19 15:01:14 följande:
    Hej! Nu har jag fått tillbaka 2 stycken 8 celliga embryon. Tyvärr så hade dom lite fragmenteringar, så jag är inte så hoppfull att det ska lyckas. Någon som blivit gravid med fragmenterade embryon??

• äralltupptaget
    Emki skrev 2013-04-19 07:51:31 följande:
    Okej. Zonterapi är när man trycker på olika punkter under fötterna. Det sägs vara bra vid barnlöshet...
    Okej men vi ska inte starta nästa först om ca en månad kanske man kan kontakta honom då?

Vet du om han har en hemsida eller nått?
    Så här svarade han på mitt mail när jag frågade om akupunkturenJag vill verkligen rekommendera TCM-akupunktur inför IVF.

Hör gärna av dig även via telefon 0920-14550, lämna ett meddelande om jag inte kan svara just
    då så hör jag av mig till dig så får du veta lite mer om behandlingen.

Varje behandling kostar 500kr förutom första besöket (600kr).
    När det gäller IVF handlar det om ca 5-6 behandlingar och bör
    påbörjas 6 till 8 veckor innan äggplock.

Mvh Ulf

och här är hemsidan www.akupunkturbehandling.se/

Jag hann själv inte påbörja behandlingen, då det gick snabbare än väntat med vårat IVF så jag kan inte säga om han är bra eller dålig.
  • äralltupptaget
    Hela85 skrev 2013-04-19 12:44:59 följande:
    Hej

Här har ni en till som snart ska göra sitt första IVF i Umeå och är väldigt nervös och förhoppningsfull! 
    Välkommen in i gruppen!  Jag är mitt uppe i mitt 1.a IVF , eller vi kanske man ska skriva :)

• Emki
    äralltupptaget skrev 2013-04-19 16:30:44 följande:
    Så här svarade han på mitt mail när jag frågade om akupunkturen
    Jag vill verkligen rekommendera TCM-akupunktur inför IVF.

Hör gärna av dig även via telefon 0920-14550, lämna ett meddelande om jag inte kan svara just
    då så hör jag av mig till dig så får du veta lite mer om behandlingen.

Varje behandling kostar 500kr förutom första besöket (600kr).
    När det gäller IVF handlar det om ca 5-6 behandlingar och bör
    påbörjas 6 till 8 veckor innan äggplock.

Mvh Ulf

och här är hemsidan www.akupunkturbehandling.se/

Jag hann själv inte påbörja behandlingen, då det gick snabbare än väntat med vårat IVF så jag kan inte säga om han är bra eller dålig.
    Okej tack jag ska kontakta honom :)

Är det föresten någon som hört talas om embryo glue?? Om det används i Umeå?
  • drömmer om ett barn
    Kvinna32: Vilka underbara nyheter! Jättegrattis till plusset och stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Lappgeten: Klokt att vänta till testdagen, men ack så nervpirrande! Glad Jag fick jätteömma bröst vid senaste ruvningen men det försvann helt och hållet när jag slutade med progesteronet och har inte kommit tillbaka. Så himla svårt att veta vad som är biverkningar eller inte. Känner du av någonting annat?

äralltupptaget: Åh, vad spännande att du har fått tid för ÄP nu. Hoppas det går bra på måndag och att många ägg blir befruktade! Skrattande

Nektar: Härligt att höra att den positiva känslan har infunnit sig. Håller tummarna för att allt ska se bra ut vid ditt VUL och det tror jag också att det kommer göra. Nu är det er tur! Solig

Det börjar synas ganska mycket, så pass att det börjar bli svårt att dölja med bylsiga kläder. Nästa vecka fyller min mamma år och jag har valt att vänta med nyheten tills dess för att ge henne den ultimata födelsedagspresenten.

supernova99: Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Vad spännande med två, hoppas verkligen att det går vägen för er nu. Har själv fått tillbaka fragmenterade embryon tidigare och därför läst en del i ämnet. Det verkar inte vara ovanligt att bli gravid trots fragment, hittade flera trådar där det skrevs om lyckade graviditeter så visst finns det hopp! Glad

VackerBlomma: Hur går det för dig, har cystan försvunnit? Hoppas det!

Hela85: Välkommen hit! Solig
    Förstår att det känns spännande och nervöst i detta skede. När kör ni igång med behandlingen?

Emki: Verkligen jättetråkigt att ert embryo inte ville fästa.. Rynkar på näsan Kolla om dom kan göra någon förändring till nästa försök för att öka chanserna. Gjorde du långa eller korta metoden senast?

Jag frågade kliniken om Embryo Glue och fick till svar att dom inte använder sig av detta preparat då det inte har visat sig ge något större resultat.
  • Snöflinga

Nu börjar ju pollensäsongen snart. Vet någon om detta kan påverka chanserna negativt vid IVF? Om man är pollenallergiker alltså?
    D.v.s. att kroppen blir påverkad på något sett av allergireaktionen så att det blir svårare att bli gravid?

• äralltupptaget
    Snöflinga skrev 2013-04-19 20:18:26 följande:
    Nu börjar ju pollensäsongen snart. Vet någon om detta kan påverka chanserna negativt vid IVF? Om man är pollenallergiker alltså?
    D.v.s. att kroppen blir påverkad på något sett av allergireaktionen så att det blir svårare att bli gravid?
    ingen aning.. det hoppas jag verkligen inte då jag också är allergisk mot pollen, gräs osv...

Men jag bor i Luleå och än så länge känner jag inte av något...