• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Ws mamma

Hej !
    Förlåt att jag inte skrivit på länge. Det blev så "pinsamt" när det dröjde och sen skäms jag ju längre det går... Skäms men jag har tänkt på er och jag har nu läst igenom allt jag missat.

Vi har kört den korta metoden nu med 225 iu puregon, 75 iu menopur och ikväll tas hcg-sprutan så på måndag gör vi ÄP. Jag är nervös ! Inte för shälva plocket - det har gjort skitont alla ggr vi gjort det så det är jag beredd på utan jag nojar mest för att jag ska bli överstimulerad. Jag hade i torsdags på ul 18 äggblåsor i lagom storlek.
    Förra ivf-behandlingen vi gjorde hade jag färre ägg men dom tvär-spurtade sista dagarna så dom plockade ut 23 ägg då... så det gick fort sista dagarna. Så nu sitter jag och nojar och verkligen känner efter och funderar på hur svullen det är normalt att vara? , känner jag mig inte lite tungandad i alla fall ? Är det biverkningar av medicinen eller bara jag som inbillar mig... tankarna är många ( och kanske inte alltid logiska eller helt realistisk, det KAN ju vara jag som skenar iväg Tungan ute) ja jag brukar verkligen inte vara så orolig men det är ju så viktigt att det funkar rätt så jag vågar knappt fråga nån läkare för jag SKA plocka ut äggen på måndag ! Om det så ska ske från respirator Tungan ute

Kram på er Hjärta

• Emki

Lappgeten: Tack så mycket! Jo vi får ladda om tills nästa försök. har som sagt teletid med doktorn den 8:e maj. Hoppas vi kan göra en ny planering då :) Jag håller då tummarna jättehårt för dig!!

Snöflinga: Tror du?! Åhh vad jag hoppas, men är sjukt nervös för resultatet efter omgång två. Som då är det sista som landstinget står för!!

Vackerblomma: Gud vad tråkigt att det blivit så :( har du fått komma hem nu eller? Hoppas du snart mår bättre! :)

Jag har mått jätteilla dem senaste dagarna. Det kommer och går. Jag undrar om det kan vara för att jag slutat med progesteronet. Kan man bli illamående då eller? Annars kanske jag åker på nån magsjuka!!

• mammaidamaria

Hej allihopa!

En liten uppdatering från mig. Jag mår bra, jobbar min sista dag på tisdag sedan ska jag vara hemma tills bebisen kommer. Är beräknad om ca drygt 3 veckor. Börjar vara trångt i magen nu, känns som att den ska spricka;) Men det är klart att man börjar känna sig otymplig, svårt att knyta skorna osv. Kanske dags att börja fundera på att packa väskan.

Stor kram till alla ni som ännu kämpar! Ni gör det bra, förstår att det till och från är jätte jobbigt, har själv varit där. Efter ett år av hormonbehandlingar i Umeå tog vi steget och valde Ivf och nu är det inte länge kvar tills vi får vårt andra efterlängtade barn.

• äralltupptaget

Idag var det dags för insättningen. Var Inte nervös men väldigt förväntasfull :)

Insättningen gick bra, gjorde lite ont då jag fortfarande är väldigt svullen, så läkaren sa att jag skulle ta det väldigt lungt , kunde ta upp emot 1 månad att " läka " helt , så ingen träning för mig på ett tag. :( promenad på sin höjd .

Nu väntar en väldigt spännande tid framöver !!!

• Emki
    äralltupptaget skrev 2013-04-27 23:19:11 följande:
    Idag var det dags för insättningen. Var Inte nervös men väldigt förväntasfull :)
    Insättningen gick bra, gjorde lite ont då jag fortfarande är väldigt svullen, så läkaren sa att jag skulle ta det väldigt lungt , kunde ta upp emot 1 månad att " läka " helt , så ingen träning för mig på ett tag. :( promenad på sin höjd .
    Åhh vad spännande..Håller alla tummar och tår att den fäster sig väl!! :)
  • Lappgeten

Ibland är det tur att magkänslan har fel....

I morse testade jag positivt =)
    Det känns helt fantastiskt även om jag absolut inte kunnat ta in det eller förstått. Nu hoppas jag verkligen att allting går bra, fjärde gången gillt borde ge oss en barn tycker jag. Trodde aldrig att första IVF-försöket skulle lyckas.

Jag var riktigt positiv ända från insättningen tills i torsdag, då föll allt och jag var helt övertygad att jag var inte var gravid. Jag tror det var någon form av självbevarelsedrift ifall det skulle misslyckas.

Äralltupptaget- Lycka till!

• Petto 83

Men så kul. Stort grattis till er

Lappgeten skrev 2013-04-28 14:49:29 följande:
    Ibland är det tur att magkänslan har fel....

I morse testade jag positivt =)

Det känns helt fantastiskt även om jag absolut inte kunnat ta in det eller förstått. Nu hoppas jag verkligen att allting går bra, fjärde gången gillt borde ge oss en barn tycker jag. Trodde aldrig att första IVF-försöket skulle lyckas.

Jag var riktigt positiv ända från insättningen tills i torsdag, då föll allt och jag var helt övertygad att jag var inte var gravid. Jag tror det var någon form av självbevarelsedrift ifall det skulle misslyckas.

Äralltupptaget- Lycka till!

• Petto 83

Håller tummarna att allt går bra och att ni får ett fint +

äralltupptaget skrev 2013-04-27 23:19:11 följande: