• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emki

Jag hade tänkt prova zoterapi till vårt andra ivf försök....Är det någon som vet om det finns någon i norrbotten som sysslar med sånt? Helst Boden eller Luleå.. :)

• äralltupptaget

Mannen måste så klart vara med om man ska använda hans sperma .

Vad är zoterapi ? Jag kontaktade en kille som höll på med akupunktur för bla annat för kvinnor som genomgår ivf osv .. men han rekommenderade att börja i god tid för bättre resultat , tror det var 5-6 besök han rekommenderade. Han finns i Luleå

• Emki
    äralltupptaget skrev 2013-04-19 07:44:18 följande:
    Mannen måste så klart vara med om man ska använda hans sperma .

Vad är zoterapi ? Jag kontaktade en kille som höll på med akupunktur för bla annat för kvinnor som genomgår ivf osv .. men han rekommenderade att börja i god tid för bättre resultat , tror det var 5-6 besök han rekommenderade. Han finns i Luleå
    Okej. Zonterapi är när man trycker på olika punkter under fötterna. Det sägs vara bra vid barnlöshet...
    Okej men vi ska inte starta nästa först om ca en månad kanske man kan kontakta honom då?

Vet du om han har en hemsida eller nått?
  • Nektar
    Kvinna32: Grattis, vad fantastiskt! Du har haft en liknade resa som mig och då känns det ännu mer hoppfullt :) Hoppas den lille är ämnad att vara med er länge länge!! Kände du några tydliga symptom?

Äppelkaka:  Jo, det var jag. Hmm, kändes inte så upplyftande, men statistiken beror säkert på när och om de sökt vård och så också. Jag fokuserar på att det går att bli gravid :)

Är allt upptaget: Vad roligt att det blir av snart! Lycka till! Jag kommer också att vara på kliniken på måndag kl 08.00, men bara för ett vul. Glasögon och långt brunt hår har jag om du skulle vilja hälsa :P 

Supernova99: Åh, lycka till och skriv gärna in dig på vår lista sen!

Drömmer om ett barn: Ja, det ska verkligen bli mycket spännande att testa Trombyl. Upplever det som att statistiken för den medecinen är god här i forumet iaf. Har inte riktigt hängt med att det snart är dags för fet (om allt ser bra ut vid vulet förstås), men jag har ett positivt sinne inför i varje fall! :) Hur mår du, börjar det synas snart?

• jennyz

Jag har testat akupunktur de ggr jag plussat, hon rekommenderar också ung 1,5 månad innan IVFförsök att påbörja behandling en gång per vecka, för att kroppen ska ha möjlighet att förändras och vara mer mottaglig för embryot, jag rekommenderar det starkt!!

• Hela85

Hej

Här har ni en till som snart ska göra sitt första IVF i Umeå och är väldigt nervös och förhoppningsfull! 

• Emki
    jennyz skrev 2013-04-19 11:34:58 följande:
    Jag har testat akupunktur de ggr jag plussat, hon rekommenderar också ung 1,5 månad innan IVFförsök att påbörja behandling en gång per vecka, för att kroppen ska ha möjlighet att förändras och vara mer mottaglig för embryot, jag rekommenderar det starkt!!
    Vart har du gjort det? Jag hittar inga i Boden eller Luleå som verkar syssla med zonterapi eller akupunktur vid barnlöshet... :(
  • jennyz

Widings akupunktur har jag varit på, hon var insatt och har några som kommer ang barnlöshet... Har du pratat med dem, de kanske inte skyltar med att de jobbar med oss, jag ringde och frågade och fick mycket info...