• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    Lappgeten: 6 stycken blastocyster till frysen är verkligen ett toppenresultat, stort grattis! Solig Inte länge kvar till TD.. håller tummarna allt jag kan! Glad

äralltupptaget: Vad skönt att höra att ditt ÄP gick bra och grattis till hela 15 ägg, mycket bra resultat! {#emotions_dlg.flower} Hur kände du dig efter ÄP? Imorgon är en spännande dag. Hoppas det blir långtidsodling och ET på lördag.

Snöflinga: Vilken himla otur att du åkte på en halsinfektion just nu.. Rynkar på näsan Vet inte om penicillin kan påverka negativt. Har du pratat med kliniken om detta? Bäst att höra med experterna.

Nektar: Härligt att höra att det gick bra på gårdagens VUL! Skrattande Nu är det bara att ladda inför måndag och hoppas att det är guldägget ni får tillbaka. Det blir första barnbarnet och hon har väntat i många år, tror nästan att hon har gett upp tanken på det hela vid det här laget. Kommer bli så roligt att se hennes reaktion! Drömmer

VackerBlomma: Jättetråkigt att höra att du fortfarande blöder. Positivt är iallafall att ni hinner göra en FET innan sommarstängningen. Nästa gång är det er tur! {#emotions_dlg.flower}  

Hela85: Lycka till med behandlingsstarten imorgon! Solig Det låter mycket svårare än vad det är att blanda ihop Menopuren. Du kommer säkert klara det galant! Hur stor dos ska du ta?

Kvinna32: Hur går det för dig? Har du testat något mer eller väntar du tills imorgon på TD?

Ws mamma: Längesen vi hörde ifrån dig.. har det blivit någon FET? 
  • Kvinna32

Drömmer; har testat flera gånger testoman som man är!! Imorgon väntar ett digital test som förhoppningsvis visar 3+.... Och samtal till kliniken...

• drömmer om ett barn

Då är du likadan som mig. Gick åt nio gravtest innan jag insåg att resultatet inte kommer att ändras till negativt.. Glad Jag testade digitalt på TD men det visade fortfarande bara 2-3 veckor så det är inte alltid dom testen stämmer. Det bästa var att ringa till kliniken och berätta den glada nyheten! Skrattande

• äralltupptaget

Drömmer om ett barn -jag har rätt ont i magen idag, har ändå jobbat men slöat rätt mycket * He he * tänkte gå ut och gå men det kunde jag glömma .. :(

Ja verkligen spännande dag imorgon !!!

Hur många dagar efter äp hade ni andra ont ?

• Hela85

drömmer om ett barn - tack försöker vara lugn inför ikväll när det är sprutstart, även om sprutor gör mig svimfärdig. Jag ska ta 150 av menopur varje dag.

• äralltupptaget

Hela85 - kan lugna dig med att jag hade också stor ångest inför sprutorna, jag är inte spruträdd när någon som KAN och är utbildad tar på mig, men när jag själv ska göra det ?!! Men första är alltid värst! Sedan kommer det gå på rutin! :):)

Idag fick jag iaf ett samtal från kliniken där dom berättade att av mina 15 ägg så var 5 omogna, och 6 st hade dom satt på långtidsodling, vad som hade hänt med dom andra 4 fattade jag inte, kanske hade dom kolavippat ? :)
    Så insättning blir på lördag! Skönt !!

• Hela85

äralltupptaget - grattis! spännande på lördag då :) Hoppas också jag får långtidsodlat ägg när det är dags. Nu har jag precis tagit första sprutan och nojjar mig att jag gjorde något fel, att jag ska ha råkat få någon liten bubbla i sprutan. Jag är spruträdd både när någon rutinerad tar på mig och speciellt då jag själv gjorde det nu för första gången :( men skönt att äntligen vara igång med karusellen.

• EEJ
    äralltupptaget skrev 2013-04-24 19:35:44 följande:
    Hela85 - kan lugna dig med att jag hade också stor ångest inför sprutorna, jag är inte spruträdd när någon som KAN och är utbildad tar på mig, men när jag själv ska göra det ?!! Men första är alltid värst! Sedan kommer det gå på rutin! :):)

Idag fick jag iaf ett samtal från kliniken där dom berättade att av mina 15 ägg så var 5 omogna, och 6 st hade dom satt på långtidsodling, vad som hade hänt med dom andra 4 fattade jag inte, kanske hade dom kolavippat ? :)
    Så insättning blir på lördag! Skönt !!
    Förmodligen har de inte delat sig som de ska och blivit kasserade.
  • Petto 83

Jag har haft rätt olika ont. Sist träffade läkaren en nerv, ajaj och det höll i dig länge men gången före det kändes det kanske 2-3 dagar sen började det släppa i magen. Spännande det blir på lördag, håller tummarna för er :)

äralltupptaget skrev 2013-04-23 20:52:18 följande:
    Drömmer om ett barn -jag har rätt ont i magen idag, har ändå jobbat men slöat rätt mycket * He he * tänkte gå ut och gå men det kunde jag glömma .. :(

Ja verkligen spännande dag imorgon !!!

Hur många dagar efter äp hade ni andra ont ?